"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Isnin, 8 Jun 2009

Babi


Sikap BABI kalau cari makan dia main sondol ( urang dusun bilang MANUNGAL ) kalau dia cari makan inilah caranya...dalam kehidupan manusia sikap ini ada. cuma jarang2 kita kaji...manusia yang suka MANUNGAL biasanya berlaku ketika bersaing mendapatkan sesuatu yang bersipat keuntungan...sehinga ada yang pengsan dan mati akibat kana SUNGAL ...Bagai mana dunia pulitik kita ? adakah sikap SUNGAL MENUNGAL ... ? hanya anda yang dapat bagi jawaban ... fikirkan !!!


mari kita balajar pasal ini gambar BABI dan sikap manusia... H1N1 semua urang tahu dari mana asalnya.. inda paya mr. aki bagi tahu...mr. aki bukan duktur, mr. aki urang yang berpikir dan salalu balajar pada urang yang ada akal...yang indada akal jangan bertanya pada urang itu juga jangan belajar...


MR. AKI - Setiap panyakit ada ubatnya, kecuali MATI ( urang dusun cakap MATAI ) mati indada ubat...indada terkecuali. raja ka, perdana menteri ka , menteri ka ..apa lagi urang biasa sama saja MAMPUS.. Kalau sakit macam2 ubat buli kita cari dan pili.. ubat moden ada, ubat kampung ada, ubat mr. aki pun ada heheh.. Kata PM kasi berhenti PENYAKIT BUBUT JAWATAN dalam pati, kasi tumpu karaja rakyat..jangan sampai rakyat kasi HUKUM. ini kata2 PM yang inda d paham2 oleh urang2 pulitik yang babal, telingong...inilah perusak, inilah pambawa panyakit macam H1N1 yang patut d buang dari masyarakat agar panyakit pembunuh ini inda barjangkit pada urang lain....

'Jangan asyik kejar jawatan dalam parti' - utusan malaysia

KUALA LUMPUR 7 Jun - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menegur para pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) supaya tidak terlalu asyik mengejar jawatan dalam parti sehingga mengabaikan kebajikan rakyat.

Perdana Menteri berkata, kecenderungan sedemikian adalah satu penyakit kepada BN dan ia mesti dihentikan segera sebelum parti dihukum rakyat.

Tegasnya, semua pihak perlu sedar bahawa nostalgia, sentimen mahupun budi boleh dilupakan oleh rakyat pada bila-bila masa terutama di kalangan generasi muda.

"Kita tidak boleh obses mengenai politik dalam parti sendiri sehingga kita sanggup berhempas pulas untuk mendapatkan kedudukan.

"Janganlah kita terbuai untuk mengejar jawatan, berhempas pulas tanpa mengambil kira apa yang berlaku kepada parti kita dan sanggup membuat apa sahaja yang boleh menyumbang kepada kemenangan walaupun cara berpolitik itu tidak disenangi rakyat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Perhimpunan Agung Parti Progresif Penduduk (PPP) Ke-56, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Hadir sama pada majlis itu ialah Presiden PPP, Datuk M. Kayveas dan barisan kepimpinan tertinggi parti berkenaan, Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu dan Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon.

Perhimpunan Agung PPP kali ini menyaksikan sembilan calon bertanding untuk merebut tiga kerusi Naib Presiden manakala 29 calon lagi bertanding merebut jawatan Ahli Majlis Tertinggi (AMT).

Dalam perkembangan berkaitan, Najib menyeru semua pemimpin parti komponen BN supaya melakukan proses menilai diri sendiri secara jujur dan kemudiannya berani membuat perubahan.

Katanya, semua pihak tidak boleh lagi bersikap 'urusan seperti biasa' kerana keputusan pilihan raya umum lalu bukanlah sesuatu yang biasa dialami oleh BN.

"Kita juga perlu menyedari bahawa persekitaran politik sudah berubah. Rakyat menuntut perubahan, maka perubahan perlulah kita lakukan. Kalau kita tidak berubah kita akan rebah," tegasnya.

Najib menambah, sebagai sebuah parti politik dalam sistem demokrasi berparlimen, kepimpinan BN harus kembali kepada soal asas iaitu merasai denyut nadi rakyat antaranya melalui pendekatan tinjauan mesra atau walk-about.

Beliau turut mengingatkan anggota komponen BN tidak memandang rendah kepada rakyat jelata dengan tidak membuat kerja dan tidak mempedulikan mereka.

Katanya, rakyat kini sudah sedar bahawa mereka boleh menggunakan kuasa undi pada setiap empat atau lima tahun sekali.

"Rakyat Malaysia kita tengok macam tiada masalah, tetapi sebenarnya mereka simpan dalam hati.

"Mereka senyum bila kita salam tetapi mereka kata dalam hati, tak apa...nanti lima tahun saya tunjuk kuasa saya," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM