"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Isnin, 30 Mac 2009

Dr Mahathir akan sertai semula Umno

dulu urang ini kata macam2 pada UMNO dan Pak Lah, hari ini masuk UMNO jenis manusia apa dia aaaaa... aku yg inda sikulpun inda buli terima jenis manusia ini. Inda taulah kamurang yg sikul tinggi2 .. ? kalau urang macam ini ada d sabah, apa kita buat ... ? cakap inda sarupa bikin .. palui butul punya parangai... ba pikir2lah kita urang aaaaa aku pigi tanan ubi dulu sanaaa tabasan sia.

29th March, 2009 - Sabah Times

KUALA LUMPUR: Mantan Perdana Menteri dan Presiden Umno Tun Dr Mahathir Mohamad kelmarin berkata beliau akan kembali menyertai Umno.

Katanya, beliau akan mengumumkan tarikh itu pada satu masa yang sesuai `sele-pas beberapa perkembangan’.

“Saya kena isi borang, lambat sikit. Saya akan beritahu kemudian. Saya sedang menunggu beberapa perkembangan,” kata-nya kepada pemberita selepas hadir me-ngikuti hari terakhir Perhimpunan Agung Umno 2008 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini.

Pada 19 Mei tahun lepas, Dr Mahathir dalam satu ceramah di Alor Star mengisytiharkan dirinya keluar dari Umno kerana hilang keyakinan terhadap parti itu.

Dr Mahathir dilihat memasuki Dewan Merdeka bersama isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali pada pukul 12.30 tengah hari sewaktu ucapan penggulungan oleh Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kehadiran beliau disambut tepukan gemuruh oleh para perwakilan yang turut berdiri untuk memberikan penghormatan.

Dr Mahathir juga kelihatan menganggukkan kepala bagaikan bersetuju apabila Muhyiddin meluahkan harapan untuk melihat bekas Perdana Menteri itu kembali menyertai Umno secara rasmi.

Muhyiddin juga berkata kedatangan Dr Mahathir seolah-olah mengiktiraf barisan kepimpinan Umno yang baru dengan disambut tepukan gemuruh para perwakilan.

Dr Mahathir kemudian turun ke pentas utama dan bersalam-salaman dengan Per-dana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi serta anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno dan kemudian menjulang tangan bersama-sama Abdullah, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Muhyid-din.

Sementara itu, ketika ditanya mengapa beliau menghadiri persidangan berkenaan selepas memutuskan untuk tidak berbuat demikian, Dr Mahathir berkata pemilihan Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden telah memberi keyakinan kepadanya ba-hawa perubahan yang diharapkan akan berlaku.

“Pasal itu, pemilihan Muhyiddin meya-kinkan saya ada perubahan,” katanya.

Beliau juga tidak menolak bahawa barisan kepimpinan baru Umno memberi gambaran baik bahawa parti itu akan ber-ubah ke tahap yang lebih cemerlang ber-banding sebelum ini.

“Saya ingat ada harapan baik untuk masa depan,” katanya.

Dr Mahathir menerusi laman blognya, CheDet.com, sebelum ini menyatakan bahawa beliau tidak akan menghadiri Perhimpunan Agung Umno 2008 kerana berpendapat bahawa Pemuda Umno secara langsung dan terbuka merestui politik rasuah.

“Inilah sebab-sebabnya saya tidak hadir. Saya rasa diri saya akan tercemar jika saya berada dalam majlis yang disertai oleh orang yang mendukung amalan rasuah,” katanya di dalam blog itu.

Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal turut mengalu-alukan kemasukan semula Dr Mahathir ke dalam Umno kerana tindakan itu akan memperkuat lagi Umno dan juga kerajaan.

Ketua Pergerakan Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil turut melahirkan kegembiraannya dengan kehadiran Dr Mahathir bersama Abdullah dan Najib yang digambarkannya sebagai “detik permulaan, era baru untuk Umno.”

Ketua Puteri Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin pula berkata pertemuan Abdullah dan Dr Mahathir dalam perhimpunan kali ini menunjukkan perpecahan adalah perkara yang tidak seharusnya berlaku (terutama sekali) kerana Umno akan menghadapi cabaran yang lebih besar selepas ini terutama bagi menghadapi tiga pilihan raya kecil, Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai, nanti.

“Ahli Umno tidak boleh berpecah belah dalam soal semangat dan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM