"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Sabtu, 8 Oktober 2011

Najib atau ROSMA PM ?


siang tadi bini najib ini duduk2 di balakang dewan samasa najip buat ucapan pasal bajet 2012   sangsara butullll ... dalam ingatan aki bulum ada bini PM buat apa yg c rosma ini buatttt , inda taulah kalau aki inda tau.

Butul2 perampuan ini menjadi ? dan butul jugalah bila lalaki indada talurrr alamat di guling2 oleh bini2 ... cuku ini aki cakap, pasal banyak suda urang yang cakap pasal wanita ini.


Najip pulak butul2 di sayang oleh rakyat masa ini ...

5 ulasan:

  1. Aku pun cukup menyampah dengan betina Rosmah nih! Perasan dan lebih sudu dari kuah! Laki dia yg PM Malaysia tapi betina ni perasan yg dialah PM. Aku harap BN menang tapi Najib Rosmah kalah! Jantan yg dikontrol betina bini tak layak jadi PM. Sial punya betina Rosmah nih, merosakkan peluang BN nak menang, aku pulak sgt berharap BN menang, tp betina sial ni rosakkan program BN nak menang.

    BalasPadam
  2. Salahkah DS Rosmah pi ke sana. Yang lu orang sibuk pasai apa. Ramai lagi orang lain yang tak ada kena mengena dengan bajet pi dengaq. Busuk hati betul lu orang ni. Lu kalau tak suka pun bukan tiket nak hina orang sesuka hati. Apa dosa dia pada Lu? Dalam AlQuran pun ada sibuk Kalau lu tak suka pun jangan tidak berlaku adil pada orang tu. Jangan hina orang kalau tak mau orang hina kita. Lu ingat lu tu baik sangat ka? Takkan Rosma mampu nak fikir sejauh Najib Fikir dalam Bajet. Najib dah berpuluh tahun dalam politik. Kat Kementerian Kewangan tu berapa ramai pegawai yang bekerja siang malam bantu Najib. Sebagai isteri apakah salah support seorang suami dalam situasi sebegini. Kalau tak salah janganlah jadi modal buat dosa kering.

    BalasPadam
  3. Tuk Guru Nik Aziz ni tak boleh jadi pemimpin kerana tidak ada tindakan oleh beliau untuk menangani isu-isu semasa. Baik jadi orang alim saja cukuplah. Tuk Guru ni samalah dengan Mat Jenin, cakap saja tapi tak ada strategi & perancangan. Kata nak laksana hudud, draf dah buat tapi ada masalah. Tak de buat pemurnian. Selain dari buat draf, minta kelulusan. Apa yang Tuk Guru boleh buat dalam mencapai hudud, tak kan duk ceramah saja. Apa yang boleh menjadikan hudud menjadi satu realisasi di Malaysia, Tuk Guru kata nak majoriti 2/3. Selain dari itu, apa lagi yang perlu dibuat. Jangan kata kenapa kamu tak buat. Sebab dia, Tuk Guru Pemimpin, saya orang biasa. Tuk Guru Mursidul, saya tak ada apa. Tuk Guru bukan orang biasa, jangan samakan dengan orang biasa. Tuk Guru terlalu menekankan hudud sehingga banyak perkara sunnah lain ditinggalkan atau dibuat secara sambil lewa saja. Saya kecewa dengan Tuk Guru, Prestasi Tuk Guru sebagai pemimpin amat rendah, kalau stail Tuk Guru memimpin saya rasa ramai orang boleh jadi pemimpin. Zaman dah berubah, dulu perang pakai pedang sekarang pakai bom. Cara memerintahpun dah berubah. Mesti jauh kedepan dari orang, bukan ikut semasa saja. Sekali lagi saya kecewa keatas Tuk Guru atas nama pemimpin negeri dan pemimpin agama. Kalau Pope tu memang dia hanya urus agama saja. Takkan pemimpin negeri hanya nak ceramah agama dan jadi Tok Imam sembahyang saja.

    BalasPadam
  4. SALAM, BUKAN KAH ITU TELADAN BAIK KEAKRAPAN INSTITUSI KEKELUARGAAN ANTARA SUAMI DAN ISTERI YANG DITUNJUKKAN OLEH PEMIMPIN TERTINGGI BERBANDING PEMIMPIN PEMBANGKANG YANG ASYIK BERZINA DAN MELIWAT, TIADA SALAHNYA ISTERI PM BERGERAK AKTIF DAN PATUT KITA PUJI DAN MENDORONG WANITA LAIN UNTUK MENGIKUTI JEJAK ROSMAH YG AKTIF TERTUTAMA KEPADA ANAK ANAK PRA SEKOLAH.

    BalasPadam
  5. Tubal apa bah kau ini??? Tuh, bini si Musa ko inda tanya apa yang pernah bikin??? Bikin malu seja ayat2 ko ini. Tu lah, kuat botol melogop!

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM