"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Isnin, 13 Julai 2009

Manusia Tahi ...


Nagara jipun merupakan antara nagara yang paling maju d dunia ... namun sikap mereka lebi ketingalan dari manusia zaman batu... lihat gambar pertandingan makan tahi ... !!! sanang2 saja d kasi birak parampuan punya mulut, d buat macam tandas....kurang akal !!!



inikah nagara maju ...!!! pikirkan ..!!


MUKA yang cantik macam mana sakalipun indada guna... kalau parangai macam TAHI ... !!!


ULASAN MR. AKI- Apa suda jadi parti UPKO ini tiba2 ada cawangan dan bahagian d samananjung aaaaaaaaa cuba2 kita urang pikir...!!! walaupun dalam palambagaan buli kasi buka cawangan dan bahagian d mana2 d malaysia ... yg muskilnya d sabah sendiripun rakyat inda buli d jaga...!!! apa hal, pikirkan !!!


Upko menebar jala ke Perak

12th July, 2009-sabah times

TAPAH: Parti Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (Upko) menerima sokongan masyarakat Orang Asli dengan tertubuhnya empat Bahagian Upko di Perak kelmarin.

Presiden Upko, Tan Sri Bernard Dompok menyifatkan penubuhan Bahagian Upko di Perak yang dianggotai oleh masyarakat pribumi Orang Asli sebagai lonjakan perjuangan parti Upko yang selama ini lantang memperjuangkan isu-isu yang menjadi keprihatinan utama rakyat di negara ini.“Pasokmomogun ialah istilah dalam bahasa Kadazandusun yang bermaksud masyarakat anak negeri atau pribumi.”

“Justeru, penyertaan masyarakat Orang Asli ke dalam Upko sememangnya sangat bertepatan kerana parti ini merupakan wadah terbaik untuk mereka menyuarakan isu-isu yang berkaitan dengan kepentingan masyarakat ini,” ujar Dom-pok semasa melancarkan keempat-empat Ba-hagian Upko tersebut di Dewan Bandaran Tapah. Bahagian Upko yang dilancarkan tersebut ialah Tanjung Malim, Tapah, Gopeng dan Parit.

Upko kini mempunyai 101,081 ahli di seluruh negara termasuk Bahagian di Shah Alam selain mendapat keahlian di Johor Baharu dan Pasir Gudang yang turut meliputi penyertaan daripada kaum-kaum yang lain seperti Cina, India dan Iban.Dompok, yang juga Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Malaysia menyatakan bahawa parti Upko telah terbukti memperjuangkan hak-hak dan kepentingan masyarakat Pasokmomogun di Sabah.

“Tapi sebagai sebuah parti politik yang prihatin, maka Upko juga telah mengambil pendirian yang tegas di dalam isu-isu rakyat di peringkat nasional, termasuklah masalah yang dihadapi oleh masyarakat Orang Asli,” ujar Dompok.

“Perdana Menteri telah mengumumkan Key Result Area (KRA) dan prestasi semasa kerajaan bersempena dengan 100 hari beliau sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Beliau juga telah menerangkan dengan lebih mendalam konsep kepimpinan beliau, iaitu “Satu Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.”

“Pelancaran empat Bahagian Upko di Perak pada hari ini merupakan sumbangan kita kepada usaha ke arah Satu Malaysia kerana kita mahu membawa suara dan aspirasi masyarakat pribumi di seluruh negara ke dalam arus pembangunan perdana nasional,” ujar Dompok.

Dompok, yang juga merupakan Ahli Parli-men Penampang menyatakan keyakinan bahawa parti Upko akan memainkan peranan yang lebih signifikan dengan penubuhan Bahagiannya di seluruh negara.

Sementara itu, Ketua Upko Bahagian Tanjung Malim, Suki Mee menyatakan harapan supaya suara masyarakat Orang Asli dapat dibela melalui parti Upko. “Selama ini, masyarakat kita menyertai pelbagai parti politik, termasuk parti pembangkang, tetapi tidak mampu memperjuangkan isu-isu berkaitan kepentingan kaum kami.”

“Justeru, kami menyetai Upko kerana percaya dan yakin dengan perjuangan parti ini di dalam membela kepentingan semua kaum, khususnya masyarakat pribumi di negeri ini,” ujar Suki Mee.

Turut hadir di dalam majlis pelancaran Upko ini ialah Tuan Zainal Fadzi bin Haji Paharuddin, Exco Kerajaan Negeri Perak, Dato’ M. Sarava-nan, Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Panglima Wilfred Bumburing, Tim-balan Presiden dan Ahli-ahli Majlis Tertinggi Upko.

1 ulasan:

  1. Hairan dan pening juga dibuatnya dalam hal ini... Tapi inilah Politik atau PLOTic. Tanak Pribumi Sabah nun jauh dipendalaman Sabah seperti Kaum Murut yang masih jauh ketinggalan dalam serba serbi kehidupan tiada apa-apa yang diperjuangkan sehinggakan ada yang Melukut ditepi Gantang, tiada usaha untuk memajukan kaum Murut,boleh dikatakan masyarakat ORIGINAL Sabah. Ini hendak perjuangkan pula masyarakat Orang Asli Semananjung..! Untuk pengetahuan masyarakat orang Asli telah ada Hospital khas Orang Asli diGombak ( Kalah Kerajaan Australia sebab puak Aborigin nya tiada Hospital khas )dan ada Jabatan Hal Ehwal Orang Asli ( JHEOA )
    DiSabah bagaimana...? Suku Kaum Murut adalah juga antara orang asli Sabah. Dapatkah layanan sama seperti Orang Asli Semananjung...?
    Oleh Tanak Kampong Sabah di Kuala Lumpur.

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM