"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Sabtu, 3 Oktober 2009

masa parang2

Ulasan mr. aki - pilihan raya sajak yg mr. aki tau tatap ada saja parang2 mulut, parang pikiran, kasi buruk2 dan macam2 lagi....mangkali inilah rasam partandingan inda sah kalau indada main kutuk2, inda main2 maki2 dan singung menyingung....dunia ini juga tampat kala dan manang, dunia in i juga ada yg manangis dan katawa, dunia ini juga ada kawan dan sahabat, dunia ini juga ada musu... DUNIA PARJUANGAN TATAP KITA JUMPA INI PAKARA2 atau buli kita cakap bahawa ini adalah SUNAHTULLAH, apa itu.... antaranya;

ADA PADA RAKYAT.

1. rakyat akan bangun mencari ketua yang baik.
2. rakyat akan meminta pada kerajaan.
3. rakyat akan buat keritikan.
4. rakyat akan tuntut sagala janji
5. rakyat akan berkorban.
6. rakyat akan kasi jatuh.
7. rakyat bercakap turus

cukup 7 pakara mr. aki kasi sabut pasal banyak butul rakyat mau ini itu....kanapa rakyat banyak mau pasal namanya manusia.... ada pikiran dan napsu, kalau indada ini kompom indada macam2 rakyat kasi kaluar... yang kita dengar dan lihat. kecuali masyarakat binatang indada tuntutan itu ini pasal binatang d jadikan hanya makan dan minum.




'Perang mulut' timbulkan kekecohan di Bagan Pinang

03/10/2009 2:57pm - utusan mlaysia

PORT DICKSON 3 Okt. — Polis dapat mengawal kekecohan yang dicetuskan ribuan penyokong Barisan Nasional (BN) dan Pas ketika proses penamaan calon pilihan raya kecil (DUN) Bagan Pinang di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson pagi tadi.

Sekalipun berlaku insiden ’perang mulut’ dan membaling botol air oleh kedua-dua penyokong parti itu, polis dapat menenangkan keadaan tegang itu yang berlaku sebaik calon BN Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad dan Zulkefly Mohamad Omar daripada Pas memasuki dewan tersebut untuk menyerahkan borang pencalonan masing-masing.

Pegawai Media Op PRK N31 Bagan Pinang, Supt R.Ravichandran berkata, polis berpuas hati dengan perjalanan proses penamaan calon hari ini kerana kedua-dua pihak telah memberikan kerjasama yang baik kepada mereka.-Bernama


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM