"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Khamis, 27 Ogos 2009

Urang Miskin Makan D HUTEL ..


Sagala datuk, sagala tan siri, sagala YB2, sagala koprat berlumba-lumba kasi makan urang2 muskin kanapa ? jawapnya sanang saja... karana lapas ini diurang dapat pulangan, dapat untung, dapat pangkat, dapat apa yang diurang MAU ....!!!


MASA bulan puasa inilah para MISKIN d bagi pangkat abis2an, d bagi layanan no.1 , bagi tampat duduk d hadapan dan bagi macam2 ... sampai d suap pun ada, inilah barakat RAMADHAN...tapi lapas ramadhan urang2 ini indada GUNA suda, inda main layan2 suda, indada main no.1 suda ...yang ada kata2 ini ' apa aku paduli, masing2 idup ' atau ada lagi labi dari ini ... biar diurang MAMPUS...!!!


ARTIS pun bukan alang2 lagi....mandapat tampat makan sana sini parcumaaaa yg d buat oleh urang2 basar.

Sumber gambar; http://minaq-jinggo.fotopages.com/


ULASAN MR.AKI - semua yg diurang buat itu bagussssss pasal niat diurang punya tahulah... tapi yang inda sadap... balik2 urang yang sama saja dapat sumbangan, indada ka urang lain ? ini d sabah punya carita.... samananjung mr.aki inda tahu. Kamudian kanapa inda buat d kampung2 ? cuba kamu urang bah pigi sana kawasan bukit2 .... jangan balik2 tampat yang sama dan urang yang sama...mana adil ini macam...!!! nasip urang MUSKIN d lambung2 masa d parlukan diurang d puja, d sanjung ...lapas bulan2 SYAITAN urang2 ini bagaikan TAHI indada GUNA. PIKIRKAN ..!!!

1 ulasan:

  1. Salam,

    Kadang-kadang kita tidak boleh juga menyangka yang buruk, mungkin juga kerana ingin berbuat ibadah di bulan mulia di atas rezki yang diperolehi dari Allah dan kerana golongan miskin ini juga yang menyebabkan mereka boleh naik ke tahap yang ada sekarang.

    Hanya Allah sahaja yang dapat menilai ibadah hamba-hambanya....

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM