"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Ahad, 28 Jun 2009

tahi palat butul parangai

http://minaq-jinggo.fotopages.com/

ULASAN MR. AKI - Mana satu yang butul ini ? sakajap kata berbaik-baik, jadi kawan dan sapakat ...tapi inda sampai dapat anak suda lain d cakap, lida apa juga diurang pakai ini aaaaa ? yang mr. aki tahu lida bercabang BIAWAK dan ULAR .. kalau kamu urang inda percaya pigi tingok biawak dan ular punya lida ... binatang ini dua2 inda buli d makan, hukum dia HARAM .. inda apa kalau musim pilihan raya kamu inda bangaam lantak kamulah....kanapalah kalau kamu batikam lida...ini inda kira pilihan raya baantam juga... macam budak2 kecil ... indada UTAK mangkali suda diurang ini .... !!!

Hadi kembali serang UMNO - utusan malaysia

KUALA KRAI 27 Jun - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kembali menyerang UMNO dengan menyifatkan parti itu mengkhianati agama dengan tidak menjadikan Islam sebagai agama yang memerintah.

Berucap pada majlis pengumuman calon Pas bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Manek Urai malam tadi yang turut dihadiri Penasihat DAP, Lim Kit Siang, beliau berkata, pendekatan UMNO juga tidak dapat menyatukan umat Islam.

Pengumuman calon Pas, Mohd. Fauzi Abdullah itu dibuat oleh Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di padang awam Manek Urai lama.

''Islam tidak menjadi agama yang memerintah tetapi diperintah ikut suka dia, tidak menjadikan agama berdaulat. Islam yang sekerat, Islam yang disembelih dan dipotong," ujar Abdul Hadi.

Malangnya tegas beliau, usaha Pas untuk menunjukkan Islam yang berkuasa dan berdaulat di negara ini telah dihalang, dikekang daripada segi kemudahan dan kewangan.

Beliau mengajak pengundi di Manek Urai untuk terus menyokong Pas bagi memperlihatkan rakyat Kelantan tidak dapat menerima parti yang turut mengkhianati rakyat dan negara.

Katanya, kerajaan Pas Kelantan telah mampu bertahan selama beberapa penggal walaupun cuba dikalahkan dengan pelbagai cara termasuk tidak diagihkan royalti minyak seperti yang dilakukan terhadap kerajaan Pas Terengganu dahulu.

Beliau percaya adalah lebih baik bagi UMNO tidak bertanding dalam pilihan raya kecil pada 14 Julai ini kerana rakyat Kelantan mempunyai maruah yang tidak boleh dijual beli.

Apatah lagi katanya, pilihan raya kecil akan banyak menghabiskan wang namun sekiranya UMNO meneruskan hasrat bertanding, ia tentunya akan menghadapi tentangan.

''Dalam pilihan raya umum lalu, pengundi Manek Urai serahkan amanah kepada Pak Su Wil (Allahyarham Ismail Yaacob) dan terpulang kepada penduduk untuk menunaikan amanah peninggalannya kepada orang yang boleh menyambung perjuangannya," ujarnya.

1 ulasan:

  1. salam, bro ini lah puak khawarij zaman moden...dan dajjal yang diturunkan untuk memusnahkan umat...

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM