"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Khamis, 11 Jun 2009

Pesakit tinggal 30-40 tahun di hospital bukit padang


Kalau ada di kota marudu ini macam alamat kana sumpittt dia punya PANTATTT..


Gambar naik motor ini pulak bukan GILA BABI aaaa
tapi TALANJANG...bukan gantung2 kanampakan tapi yang malakat d dapan kanampakan. menurut BUAYA MERAH parangai 2 urang manusia ini adalah MAT REMPIT BARAT



MR. AKI- Kalau suda gila baru d antar d bukit padang memang indada harapan.. tapi yang BUDUnya ada keluarga langsung inda hantar pesakit d hospital sampai gila... menjadi tontonan percuma bikin kasian.. yang gantung2 kanampakan heheh...


Depan-2-11_6
TAKLIMAT...Mohd Daud (berdiri) ketika memberi taklimat, turut kelihatan Siti Jouyah (duduk dua dari kanan).


11th June, 2009- sabah times


KOTA KINABALU: Pengarah Hospital Pakar Perunding dan Psikitari Hospital Mesra Bukit Padang Dr. Hj. Mohd Daud Dalip mendedahkan bahawa terdapat pesakit yang berada di hospital itu lebih daripada 30 hingga 40 tahun yang tidak dipedulikan oleh saudara atau ahli keluarga mereka.

Beliau berkata keadaan itu amat men-yedihkan dan berharap masyarakat tidak memandang negatif terhadap pesakit yang mendapatkan rawatan di sini kerana apabila pesakit itu sihat “mereka juga seperti manusia biasa”.

“Penghuni tertua dan paling lama berada di sini ialah seorang lelaki berumur 86 tahun dan seorang wanita berumur 79 tahun. Mereka mula dimasukkan di Hospital Buli Sim-Sim Sandakan dan dipindahkan ke sini apabila hospital ini siap sekitar tahun 1975.

“Kami sudah berusaha untuk mengesan ahli keluarganya tetapi tidak berjaya. Mungkin ada … tetapi keluarganya tidak mahu menerima atau mereka merasa malu mengakui ada ahli keluarga yang mendapatkan rawatan di sini,” katanya.

  • http://www.newsabahtimes.com.my/nstweb/fullstory/29388


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM