"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Selasa, 5 Mei 2009

Makan Basar ?

Kamu urang inda paya pikir pasal parut pada 8 dan 9 mei 2009 nanti pasal ini panganjur kasi makan kamu urang percuma... makan basar putung karabau, cuma kita urang pigi d program ini nanti.. mana ada program macam ini putung karabau masa2 GAWAT ini dunia, tapi demi saudara2 baru kita buat apa saja...


mr. aki tabik sama ko saudara pasal ko inda baranti buat macam2 karaja agama d marata tampat, sama juga dngan kawan2 ko yang tulung sama ko buat karaja.. mr. aki doakan muda2an urang yang sama2 dengan ko buat karaja d rahmati Allah.


Kita urang silam ( Islam ) barnangsa dusun d kawasaan kota marudu dan tandik, yang tinggal d bukita ka .. tinggal d tana rata.. datanglah ramai2 d kg.salimandut pada 8 dan 9 mei macam dalam surat kabar d bawa ini. Jangan kamu urang inda datang atau buat alasan macam2 .. sibuk pigi sawa padi, sibuk kanduri, sibuk urus keluarga dan macam2 alasan aaaaaa jangan buat kasi malu sama bangsa kita dusun islam... kawan mr. aki mati2 buat macam program untuk kita urang, kamu pulak inda datang.. tapi pandai cakap d balakang itu ini, kasi bukti... jangan pulitik saja kamu urang datanggg urusan agama pantat kamu malakat d lantai inda buli bajalan...itu pagawai2 yang masam muka kana tagur ( urang sana JHEAINS Kota Marudu ) kou budu butul indada utak... karaja kamu d tulung inda pandai barsukur, kamu bulan2 ada gaji.. yang tulung 10 sen pun indada dapat apa2 tapi mati2 an buat karaja kamu kata macam2.... sakali SPRM siasat baru kamu tau...

Program mualaf Sabah - Utusan malaysia

KOTA KINABALU 4 Mei - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Sabah akan menganjurkan program untuk saudara baru pada 8 dan 9 Mei ini di Masjid Kampung Salimandut, Kota Marudu.

Penyelaras Program Mualaf Sabah, Mohd. Nazri Abdullah berkata, hari pertama adalah perasmian surau kampung itu yang dinaik taraf menjadi masjid dan hari berikutnya sambutan Maulidul Rasul.

Beliau yang juga Ahli Lembaga Yayasan Mualaf Sabah memberitahu, program tersebut juga adalah anjuran bersama jawatankuasa masjid itu.

"Tujuan program ini adalah untuk berdakwah, mengerat silaturahim selain meningkat kefahaman tentang ajaran agama Islam," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata, antara pengisian program ialah pertandingan menghafaz ayat-ayat lazim yang akan diberi hadiah berupa buku-buku mengenai asas agama Islam, kain pelekat dan telekung.

Nazri berkata, penghargaan juga akan diberi kepada saudara baru yang berjaya mempertahankan iman setelah berdepan dengan pelbagai cabaran sejak bergelar muslim.

Melalui program itu juga, katanya, akan dipamer cara hidup penganut Islam kepada bukan Islam kerana program tersebut terbuka kepada penduduk setempat yang bukan Islam.

"Kita akan memberi ruang penyertaan kepada keluarga bukan Islam dalam program berbentuk khidmat sosial," katanya yang juga Ketua Yayasan Mualaf Bahagian Kota Marudu.

Menurut Nazri, dijangka lebih 600 penduduk dari 10 buah kampung berdekatan akan mengunjungi program selama dua hari tersebut.

Katanya, kampung terlibat selain Salimandut ialah Morion, Tingkalanon, Nolotan, Longob, Mangkaluah, Talantang, Magaratong, Parong dan Garuda.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM