"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Jumaat, 24 April 2009

Tunggu Masa Kami ' X ' ?


Kali ini mr. aki tarpakasa turun dari bukit untuk tulung urang2 tana rata... Kanapa mr. aki turun ? andang2 karaja mr. aki tulung urang yang kana tindasssss.... dan tarpakasa mr. aki tarik balik pujian kepada pihak yang berkaitan seperti yang mr. aki kasi pos dalam buluk itu ariii.... rupa2nya bulun ada jawaban pasti kes jalan tandik - longob dengan jelas dan bikin puas ati yang terlibat.


rumah2 yang bertanda x ini hanya beberapa kaki dari pada jalan yang sadang d aspal yang dulu mereka ini telah kenyang makan habuk...tapi hari ini mereka bersyukur pada kerajaan, namun ketulusan kerajaan telah d persalakan oleh manusia2 rakus, manusia2 inda jujur, manusia2 inda amanah, manusia2 penindas... wajar mereka ini d hukum dan d buang daerah... agar cemerlang, terbilang dan gemilang tidak d jadikan sebagai tembiranggggg.... keadaan ini tidak mungkin kerajaan mencapai 1 malaysia kalau pihak2 lain yang penjahat d jadikan pemimpin.


tanda x kalau dalam pilihan raya bermaksud ' tanda sokongan yang kuat ' undi seperti ini inda rusak... tanda x inilah d idam2kan oleh setiap calun agar manang.. tanda x ini juga merupakan kasi kala mana2 calun... kamu urang ingat, urang2 meskin ini punya kuasa tiap2 5 tahun, urang2 yang d janjikan gantirugi ini akan menilai kejujuran setiap inci tana yang kamu aspalllll... urang2 ini punya talinga, mata dan kuasa... ari ini kamu buli kasi buyuk, kasi tipu, kasi budu2.... tapi mereka ini bukan karabau yang diam....

urang tua ini .... buli kita kasi buyuk2 tapi anak2 mereka suda pasti menjadi pembila mereka ketika waktunya.... ingat tanda ' X '


rumah bertanda x bermaksud bakal mendapat gantirugi daripada kerajaan melaluai syarikat yang membuat jalan tandik - longob... tapi sehinga hari ini mereka belum mendapat apa2 gantirugi, apakah tunggu sehingga sykt buat penyerahan kpd JKR baru d bagi gantirugi ...? atau tunggu sehingga tuan2 rumah yang terlibat mati ?


Lori2 antu yang angkat batu, tana dan segala macam untuk kasi siap jalan Tandik - Longob ( cuba kamu lihat d cermin indada langsung kelulusan JPJ untuk lori ini, indada cukai jalan... tapi kanapa lori2 ini bebas berjalan ? apakah lori ini punya keistimawaan ? sedangkan dalam pengatahuan mr. aki mana2 kenderaan yang berjalan d wajibkan membayar cukai jalan... kalau inda d saman, bukan ? . Tapi kalau urang kampung punya kereta lewat 2, 3 hari bayar cukai mati2 JPJ kejar kasi saman... inda cukup itu pulis juga keluarkan saman. Bikin hairan butul


( Klik gambar ini untuk dapatkan gambar besar ) inilah syarikat yang sedang buat jalan d tandik... Terima kasi kerajaan. Cuma tolong pantau ini kerja2 mereka apakah mengikut undang2 yang d kehandaki oleh kerajaan... sebelum membuat bayaran.


Pengerusi JKKK, ketua kampung dan pemaju mukim, kg. nolotan bersetongkol dengan syarikat. Menurut sumber orang kampung nolotan, ketika pengerusi JKKK mabuk minum tapai... dia membuat pengakuan bahawa beliau telah mendapat wang dari syarikat.. Apa maksud d sabalik wang itu ?, kenapa beliau d bagi wang ?, berapa banyak ? , kes ini perlu d jawab dengan segera..dan hanya SPRM buli kasi bungkar pengakuan JKKK ini.

mr. aki kasi ingat sama ini pemimpin peringkat kampung jangan tipu urang2 kou bahhhh ... budu butul kou ini... cari makan bukan inda buli tapi buatlah cara bagus, surat2 yang kamu kasi keluar itu ..untuk dapatkan ganjaran dpd sykt inda buli kamu kasi tapuk... suda dalam simpanan urang2 yang talibat.




gambar bawa/atas jalan kayu balak, bakal d aspal bila2 masa saja... sedangkan dalam palan JKR jalan yang patut d naiktaraf bukan jalan lama ( jalan kayu balak ) . Kanapa JKR berdiam diri ?, kanapa wakil rakyat juga diam2 inda bacakap ?, apakah mereka mendapat imbuhan....daripada syarikat berkaitan.


Ingat salagi surat2 yang mereka bagi pada tuan DO inda terjawab, selagi itu suara rakyat inda beranti barcakap... ingat selagi rumah2 bertanda x inda mendapat apa2 selagi itu mereka tunggguuuu... ingat x 3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM