"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Jumaat, 26 November 2010

kaya yg berkorban.

Zamana ini harta adalah segalanya.. siapa yg kaya raya di anggap berjaya dan hebat, urang miskin pulak berabis melatakkan dirinya menjadi kaya..siang malam dan masa kehidupan di habiskan untuk berfikir dan berjuang untuk tujuan tersebut.

gaya hidup urang2 kaya memukau mata siapa yg melihat...sehingga pikiran dan perasaan setiap manusia terfokus ke arah kedengkian, cemburuh, sakit ati, inda sanang ati ...sarang2 kedengkian akibat c kaya yg menunjuk2 ini akhirnya mencetuskan macam2 kejahatan secara langsung.

ketika Allah dan Rasul di tinggalkan oleh kebanyakan manusia ... apa saja untuk berjaya, kaya, sanang inda lagi peduli siapa di depan dan di balakang...selagi ada peluang mengisap DARA inda d kasi lapas biar HARAM malahan kalau membunuh sakalipun peduli apaaaaaa kejadian ini bukan saja d luar negara tapi suda berlaku dalam negara kita.

Arak, perampuan, duit/kekayaan menyababkan ke imanan seseorang HANCUR jadi kita sebagai silam kana ingat2 perkara ini ... jangan sampai kita MAMPUS dengan angan2, pikiran/ati inda ingat Allah .. kaya inda sala tapi jadilah kaya macam sahabat nabi yang kekayaan diurang d kasi abis untuk membangunkan islam, dan miskin jadilah macam menantu nabi ALI yg miskin tapi kaya dengan iman.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM