"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Selasa, 15 Disember 2009

sambarangan ...


1. sambung lagi carita kes2 kawin dan carai ini ....d makmah syariah dan pjbt2 agama d malaysia bertimbun-timbun banyaknya kes ini..mala ada kes bertahun-tahun menungu keputusan ' manang atau kala' sampai tua c pemohon pun ada menungu..kesian mereka yang tarlibat. mau kawin baru pun inda buli tarutama parampuan pasal butiran peribadi targantung-gantung.

2. pergulakan pulitik pulak bukan alang2 kancang juga dari pati karajaan sampai kapada pati pambangkang, injak menginjak gambar sesama sendiri, kasi ubah gambar menteri2 dan yb2 menjadi juga....tujuan dia masing kasi tunjuk dialah yg banar, dialah yg kuat, dialah yg ada pangaru dan sabagainya.

3. badan2 ngo juga tumbu bagaikan kulat lapas ujan...sana sini dengan tujuan dan matalamat atas karatas dan sabagainya. yg aktif dan butul2 buat alhamdulillah yg inda aktif dan tidur2 itu bagilah pada urang lain yg butul2 buat karaja.

4. Ketika kerisis2 mana pertubuan, badan2 ngo dan perkumpulan kasi salasailah bagus2 ikut perlambagaan, ikut ketatapan masuarat, ikut undang2 dan sabagainya sandaran rujukan barsama... jangan buat tapuk2 d hotel2 atau main sms saja kalau hanya 3 pakara dan 10 pakara saja d jadikan sandaran kasi keluar mana2 ahli.... kasi teliti butul2 dan perisidin terutamanya pangil mana2 ahli yg d lihat barsala....kalau barsala sakali pun bukan tarus d buang keahalian banyak ukuman yg ada kalau butul2 barsalah. ini antara ukuman dia; 1. gantung keahalian dia barapa tahun inda buli bartanding dan mengundi dan sabagainya, 2. tindakan dispilin, 3. suru dia latak jawatan dengan bukti2 surat dan sabagainya cukup ini dulu ......manakala bagian barisan pemimpin pulak sawajarnya ada pakara ini; 1. wujudkan ajk panasihat untuk membuktikan tuduhan2 dan kasalahan2 yg berkaitan lapas itu bincang abis2an undang2 mana mau pakai....2. panggil ahali yg d syaki malangar paraturan untuk membuat tunjuk sabap serta saksi2nya.

Ringkasnya jangan terburu0-buru buat ukuman dan keputusan kawan2 , sahabat2, sekumpulan jamaah dan persatuan, pertubuhan dan semua yg terlibat dengan dunia pengukuman.... mr. aki keciwa pakara ini d lupakan oleh kita...!!!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM