"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Khamis, 24 Disember 2009

bah pikir2 kita

Prof Dr Yusuf Al-Qaradhawi - pemimpin wajip d tegur, masyarakat juga wajip d tegur apa bila mereka malakukan pakara2 yang mungkar...mau dengar atau inda itu lain kira, tapi kana ingat bumi ini bukan sendiri yg tinggal.. padas dan sakit macam mana pun kana kasi tau pada mereka yg buat pakara inda bagus.
gambar; minag-jinggo

Para pembuluk patut d angkat atau d jadikan kawan2 oleh mana pati atau pertubuan karana mereka punya pen...siap saja buli jatu akibat mereka, oleh itu mr.saran mana2 pemimpin hormatlah para pembuluk yang ada....jangan bila ada lawatan asik2 kakitangan karajaan saja mandapat tampat duduk bagus2 dan d kasi hormat...patut para pembuluk d bagi ruang tampat duduk dan bagi ruang berjumpa pemimpin2 ...sabap bukan semua pembuluk jahat2 balaka.


gambar; budak sungai - inilah akibat bila mana inda ati2 d jalan raya...panguna jalan juga jangan kurang ajar sangat mantang2 kurita basar jalannya macam palasit lajunya...ingat juga urang lain, walaupun mati bila2 tapi barusaha untuk mengilak juga kewajipan. semoga ruh urang yg mati ini d ampunkan dosa2nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM