"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Jumaat, 30 Oktober 2009

YB.Anita N.5 Tandik


apalah ucapan yb anita ini aaaaaaaaa ? muda2an urang2 bukit mandapat pambangunan yang d janjikan oleh YB ini..jangan saja janji tarang bulan...kalau tarang bulan pun bukan sala dia pasal dia ini cuma kasi cadang pada karajaan negeri untuk minta ini dan sabagainya.



biarpun 2, 3 buah rumah dia sangup berjumpa pada rakyat. bagusssss cuma si Dr. Max yang lain caritanya adissssss .... mangkali takut lumpur ?



ini YB butul2 jadi kuli rakyat...sangup pigi tingok kawasannya inda kira siang dan malam..ini parampuan bukan laki2, ini buli kasi cuntu sama wakil2 rakyat laki2 yang pamalas....inda mau main kutur2 kana lumpur.



Laluan yang sukar..dami rakyat kasukaran adalah hiburan, jalan seperti ini masi banyak d sabah..tarutamannya d kawasan bukit, tapi banyak menteri inda parcaya tarutamanya dari KL...dia ingat carita2 yang diurang dingar d buat2 ..apakah indanya, gara2 sabahagian wakil rakyat dan MP inda kasi carita kadaan sabanarnya...takut kawasannya buruk sangat atau takut kadapatan dia inda buat karaja.



kurita kuat macam mana sakali pun kalau pigi d kawasan bukit jangan arap...inda kana lumpur dan batarik-tarik, silap2 sagala tayar tarabang sanaaaaa gaung.





PIKIRAN MR. AKI; mr. aki nampak saja ini gambar butul2 ati mr. aki puassssss pasal ini yb bakaraja butul2 untuk rakyatnya...cuma mr. aki kumin babarapa pakara untuk kasi bagus lagi pakara yang mr. aki nampak sabagai sukungan pada karajanya.....antaranya; gambarparjalanan yb dan rumbungan inda tarang...kalau tarang mr. aki parcaya pihak akbar akan ambil ini gambar.. kedua; yb masti buat unit sibaran am atau unit panarangan yb sendiri supaya barita2 yb d katahuan oleh karajaan, ketiga; bawa bah panulis2 buluk kota marudu...supaya diurang buli tulis karaja yb dan suara ati rakyat, keampat; badan2 NGO d kota marudu bawa bah mana2 lawatan yb barang satu dua urang...!!!

1 ulasan:

  1. minta maaf banyak2 mr.aki..kamera lilung beginilah gambarnya. dan bukan senang mau ambil gambar terang tengah2 malam buta di tengah belantara sambil hujan. Apa pun, sya amat bersyukur kerana dapat mengambil gambar ini untuk dikongsikan sebagai tatapan umum.

    Terima kasih juga atas cadangan itu dan untuk pengetahuan, kami sudah pun up semua itu dalam facebook YB sementara dalam proses melengkapkan website YB.

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM