"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Jumaat, 4 September 2009

Minum Kupi ?

ULASAN MR. AKI - nampaknya kupi hitam yang tarkanal ini bukan lagi alang2 ... tua2 pun masi lagi d utak dia yang luar biasa, tapi terpikirka kita kanapa singapur ambil dia ini ? kalau sakadar utak dia mr.aki rasa masi banyak lagi manusia berutak dan pintar2 salain c kupi itam ini bukan ? tapi tantu ada udang d sabalik batu .... ada wayang gambar bakal d tayang yang bikin takut pada asia, YAHUDI adalah pangaranya dan c KUPI ITAM ini adalah palakunnya...yang manjadi sitaringgggggg, mangsanya adalah ASIA dan nagara2 islam.... bila indun dalam kanyataannya bagi tahu dalang bagi latupan bom d indon adalah nagara ARAB.....tiba2 singapur kasi kaluar kanyataan palintakan c KUPI ITAM dalam masa yang sama....ini barmakana pangarahan suda barmula....!!! palakun2 nya suda barada di medan layar...hati2lah kita.




Kofi Annan dilantik profesor Singapura


Kofi Annan


SINGAPURA – Bekas Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Kofi Annan dilantik sebagai profesor di Sekolah Dasar Awam Lee Kuan Yew di sini bermula Februari tahun depan, lapor akhbar The Straits Times semalam.

Pemimpin berusia 71 tahun itu yang berkhidmat sebagai Setiausaha Agung PBB dari 1997 hingga 2007 tersebut akan menduduki kursi Li Ka Shing yang pertama kali diperkenalkan di sekolah itu.

Pengumuman mengenainya dibuat Dekan Kishore Mahbubani kelmarin pada malam gala ulang tahun kelima Sekolah Lee Kuan Yew di bawah Universiti Nasional Singapura (NUS).

Kursi profesor itu mengambil sempena nama manusia terkaya Asia Timur, Li Ka Shing yang mendermakan AS$100 (RM352.8 juta) kepada tabung sekolah itu pada Mac 2007.

Annan dan PBB secara bersama menerima Hadiah Keamanan Nobel pada 2001 kerana berusaha ke arah hak asasi manusia dan penyelesaian konflik global.

– Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM