"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Khamis, 1 Oktober 2009

cakap saja jangan inda cakap...

ULASAN MR. AKI- dalam dunia semua ada hak bercakap, ada hak monilai, ada hak membuat pilihan pukunnya ada hak.... hak bagus, hak inda bagus semua ada sini dunia, makanya ada undang2, makanya ada suruga dan naraka...ini sabagai pambuka kata dari mr.aki pasal ini cerita pagi2 kita....sebulum mr.aki pigi putung gata.

kota marudu tarutamannya d tandik..urang2 dia banyak suda yg pintar2 inda macam tahun2 70an dan tahun 80an masi sikit yg masuk U paling2 pun tingkatan 3 atau tingkatan 5 tinggi sikit tingkatan 6 pasal butul2 susa...sikarang ini d tandik 'MILAMPASA'budak2 kaluaran U ...buli d katakan setiap kampung ada PANGANGUR bartarap U.. PASAL ini purijik si jamadil mr.aki nampak banyak kumin2 sana buluk suara anak marudu...macam2 pandangan dan cadangan...kamu pigi sana baca....!!!

dalam jawapan; macam2 ada yg cakap kusung, ada yg cakap minta kasian, ada yg cakap suru bungkar dan kasi panjang ini kes, ada yg minta puji, ada yng tukang kipas pukunya macam2 adaaaaaa ....!!! ringkasnya pada pangamatan mr.aki di sini, mereka2 ini barani2 dan pandai2...cuma mr.aki kasi ingat ' TAKUT KARANA BANAR, SIAPA MAKAN LADA DIA KAPADASAN'

cerita ini mr.aki kupi dari buluk ; http://marudubloggers.blogspot.com/

Kayu untuk menadah zink disambung-sambung...Pihak pemaju lebih mengutamakan keuntungan semata-mata daripada ciri-ciri keselamatan dan ketahanan bangunan ini.


sistem perparitan di kawasan belakang bangunan ini juga dibuat cincai..Bagaimana kerja-kerja seperti ini diluluskan pihak berkaitan tanpa mengarahkan pihak pemaju memperbetulkan mana-mana ketidaksempurnaan yang patut diperbaiki?



Sudut-sudut yang dipaparkan ini merupakan bahagian-bahagian bangunan yang diperbaharui manakala bahagian lain telah sedia ada sebelum ini.

Peruntukan menaiktaraf astaka merupakan pemberian YB. Anita Baranting, keseluruhannya berjumlah 50 ribu.. Bagaimanapun, pihak pemaju khabarnya telah memberitahu masyarakat kampung bahawa peruntukan tersebut hanya berjumlah 40 ribu lebih. Mana satu kebenarannya ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM