"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Selasa, 30 Jun 2009

kayalah kamu ....

ULASAN MR. AKI-ini suda bagus dan bulilah katawa2 220 urang kuntirik pasal ada lagi kamasukan buli bayar utang macam2 tapi ada juga urang2 kuntirik ini yang JAHANAM inda bayar utang kadai...yang dia tahu ambil barang kadai saja, inda cukup itu gaji pakaraja pun dia inda bayar KURANG ASAM BUTUL !!! ini carita urang2 kuntirik. carita urang2 pamantau purijik pulak juga sanyum-sanyum apakah indanya diurang pun dapat juga kupi O ... ini bukan TUDUHAN aaaaa butul2 punya caritaaaaa ( talinga mr. aki sendiri dengar pangakuan mereka yang talibat ) apakah JAHANAMnya parangai ini ? ok ini pasal pamantau. carita pagawai urang atasan lagilah kanyang.... katawa2 diurang dapat bikin makan2, tingi dari kopi O PANYANGAK BUTUL !!! Jadi ringkasnya purijik yang bertimbun-timbun macam mana sakali pun tatap ada yang BUCURRRRRRRRRRRRRRR dan RASUAHHHHHHHHHHH !!! BAHLUL BUTUL




220 kontraktor rebut 132 projek bernilai lebih RM9j

29th June, 2009-sabah times

PITAS: Seramai 220 kontraktor men-yaksikan cabutan 132 projek yang me-nelan belanja lebih RM9 juta yang dijalankan dalam sistem elektronik di Dewan Serbaguna dekat sini kelmarin dalam program Majlis Pengundian Projek PIA/PIAS Negeri Sabah Perun-tukan d ibawah Kementerian Kewang-an Malaysia ( MOF ).

Kotraktor itu termausklah 47 orang dari daerah ini sebagai tuan rumah cabutan, 82 dari Kota Marudu, 41 dari Kudat, 22 Daerah Kecil Matunggong dan 28 dari Daerah Kecil Pulau Banggi.

Daerah Kota Marudu mendahului daerah yang lain sebanyak 35 buah projek bernilai RM3.44 juta, diikuti oleh Daerah Kudat sebanyak 25 buah projek menjadi rebutan dan sejumlah RM2.13 juta diperuntukan. Bagi daerah Pitas sebanyak 39 buah projek bernilai RM1.52 juta, daerah kecil Matunggong 18 buah projek bernilai RM1.15 juta dan daerah Kecil Pulau Banggi dihadiahkan 15 buah projek bernilai RM1 juta kesemua projek untuk lima buah daerah ini bernilai RM9.235 juta

Berucap dalam Majlis Pelancaran cabutan tersebut Adun Pitas. Bolkiah Haji Ismail menyeru semua kontraktor yang berjaya dalam semua cabutan baik hari ini mahupun yang akan datang hendaklah melaksanakan projek tersebut dengan sungguh-sungguh dan bertanggungjawab.

Beliau berkata ini untuk mengelakkan mereka mencemarkan nama dan lesen me-reka di samping rakyat juga turut menerima padah kerana amanah yang diberikan oleh kerajaan untuk dinikmati bersama oleh rakyat.

Bolkiah yang juga Pembantu Menteri Pelancongan Kebudayaan dan Alam Seki-tar Sabah dan Ketua Umno Bahagian Ku-dat berkata daerah Pitas diberi penghormatan sebagai tuan rumah cabutan projek kali ini dan dengan adanya projek yang diberikan kepada semua daerah ini jelas menunjukan keprihatinan kerajaan terhadap kita dan inilah yang dinamakan sebagai konsep 1Malaysia Rakyat didahulukan Pencapaian diutamakan

Hadir sama dimajlis itu Pegawai Dae-rah Pitas selaku Ketua Pentadbir Daerah merangkap Pengerusi Penganjur bersama Sapdin Ibrahim, Timbalan Pengarah Kementerian Kewangan Malaysia Sabah, Mohd Yunus Sharline, Adun Pulau Banggi Mijul Haji Unaini, Pemimpin Kemajuan Rakyat Matunggong wakil kepada Adun Matunggong Mazin Maginda, Pemimpin Kemajuan Rakyat Pitas Mohd. Lahab Enul, Penolong Pegawai Dearah Kota Marudu (Bahagian Pembangunan) Haji Ajak Haji Awang Penolong Pegawai Daerah Kudat Yassin Nasir, Penolong Penolong Pegawai Daerah Pitas ( Bahagian Pembangunan) Pitrus Apin, Penolong Pegawai Daerah Pulau Banggi Aliuddin Hj. Mohd. Onon, Pegawai dari Kemente-rian Kewangan, SPRM dan dianggarkan 700 orang menghadiri majlis tersebut.

1 ulasan:

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM