"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Isnin, 25 Mei 2009

Sana Sini Duittttt


Mr. aki hairan butul2 sajak akhir2 ini, mana2 saja musa aman buat lawatan rasmi, ada2 saja peruntukan dia umum... mana dia dapat duit itu aaaaaa ? sadangkan minggu lalu d sandakan 60 kontraktur yang dapat cabutan karaja d pejabat pembangunan negeri, ( dulu jabatan pembangunan persekutuan negeri sabah )... masi tunggu ' waran ' menungu bukan semingu atau sebulan ini masuk 6 bulan....apa cerita ini datuk !!!

bulan lalu 100 juta pembangunan daerah pitas, 50 juta d kota marudu kemudian Ranau.....jangan kasi UMUM kalau duit baru d cari datukkkkk RAKYAT MARAAAAA


Kalau lida urang dusun dia d pangil BONOD DOMPOK mantan MP d Ranau pilihan raya lalu dia pulang d pinampang setala dia rasa guyang d Ranau...

Masidi Manjun wakil rakyat paginatan Ranau - urang Ranau antara pemimpin d kalangan dusun islam yg d sebut2 satu masa dulu bakal jadi ketua menteri lepas musa aman...

RM70j salur air bersih Ranau

RANAU 24 Mei - Kerajaan negeri memperuntukkan sebanyak RM70 juta bagi menyalurkan bekalan air bersih di seluruh daerah ini yang akan dimulakan dalam waktu terdekat.

Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman berkata, selain itu, kerajaan negeri turut memperuntukkan kira- kira RM20 juta bagi membina Kompleks Sukan Ranau yang kini dalam pembinaan.

"Semua ini untuk kepentingan dan kesejahteraan rakyat terutama di kawasan luar bandar yang akan terus dibela dan setia menyokong kerajaan Barisan Nasional (BN) sejak sekian lama.

"Peruntukan besar ini juga jelas membuktikan para pemimpin kerajaan dan penjawat awam sentiasa bekerjasama bagi memastikan pelbagai projek dan agenda pembangunan di seluruh negeri dapat dilaksanakan dengan cekap dan berkesan," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis sambutan pesta Kaamatan Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO).

Turut hadir Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Tan Sri Bernard Dompok dan Menteri Pembangunan Luar Bandar negeri, Datuk Ewon Ebin.

Menurut Musa, peruntukan besar ini membuktikan para pemimpin politik dan penjawat awam sentiasa bekerjasama menjayakan pelbagai agenda pembangunan di seluruh negeri.

Katanya, kerjasama ini akan terus ditingkatkan sesuai dengan konsep yang ditekankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

2 ulasan:

  1. Salam... hehehhe... rasanya sabah negeri terkaya dgn miyak dan balaknya... menteri sabah pun menteri terkaya.. tp rakyat sabah ada yg masih x dpt bekalan air bersih lagi? s'pore yg bukan dibawah pemerintahan malaysia pun dapat air bersih secukupnya dari malaysia.. hehe.. hidup BN... !!! hehee...

    BalasPadam
  2. bujang susah, butul cakap kou sabah sebuah negeri kaya raya...tapi tdk d rasa oleh rakyat dengan marata...d kwsan bukit2 sbah masi bulum ada jalan mcm d KL

    gara2 urusan pulitik yg inda bijak

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM