"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Selasa, 19 Mei 2009

Manusia Indada Guna...

Urang2 india yang inda sadar... pulang pigi negara asal moyang kamu, jangan tinggal d malaysia... malawan itu buli. Kasi bukti dalam pilihan raya bah...jangan kacau dulu, bahlul butu...

Karpal - manusia pangamal undang2, dia buli cakap apa saja dia suka... indada dia takut, indada dia hormat, apa saja karajaan buat semua inda ngam pada dia... pintar2 BUDU, langsung inda sadar kebaikan dia tinggal dan MATI d malaysia.. dia ingat malaysia ini nagara bapa dia punya ( asal dari india ) . Dalam pangatahuan mr. aki karpal ini inda parna kana undang2 butul ka ? Karpal ini antara manusia utusan DAJAL yang wajib kita perangi...

( kalau benar dia buat kacau.. ikat saja bah.. apa mau d angkat2 bikin barat...melihat gambar ini mr. aki lihat sikap pulis juga antara penyabab/penyumbang kebencian rakyat.. tingok saja gambar.. orang yang kerasa, penjahat, lanun dan sebagainya hanya buli d kasi tunduk dengan kelembutan, dengan kasi sayang.. para wali mendidik manusia bukan dengan kekasarannn ( pulis kana baca buku para wali sebagai panduan berhadapan para panjahat )
Tian Chua - antara urang cina yang paling berani d malaysia. Apa ilmu dia pakai ? kanapa dia sangup masuk ISA , sangup d tangkap dan sabagainya.. bukan itu saja dia manang pulak dalam pilihan raya, sapatutnya karajaan kana buat kajian mandalam hal ini yang samakin lama samakin kuat dan berani mereka. Undang2 bukan lagi menakutkan mereka ini, undang2 bukan lagi menjadi rujukan.. mr. aki melihat keadaan ini indada panamatnya. Bijak pandai dalam perbagai kepakaran hendaklah bergabung memikirkan keadaan ini.. penamuan penawar itu nanti d jadikan tindakan oleh kerajaan.


( utusan malaysia )
Tiada siapa berhak beri kata dua – PM

KUALA LUMPUR 18 Mei – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, tidak ada sesiapapun di negara ini yang berhak memberi kata dua kepada kerajaan termasuk pertubuhan haram Hindraf.
Sehubungan itu, Perdana Menteri mengingatkan pemimpin pertubuhan itu, P. Uthayakumar supaya mematuhi proses undang-undang negara yang telah ditetapkan ke atasnya.
‘‘Kita sudah membuktikan kerajaan ini kerajaan bertimbang rasa. Bukanlah kerajaan yang zalim atau kerajaan yang mahu menekan mana-mana pihak asalkan ia menghormati undang-undang negara.
‘‘Kita juga akan menguatkuasakan undang-undang dengan cara paling berhemah,’’ katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan Mesyuarat Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) di Menara Dato’ Onn di sini hari ini.
Najib berkata demikian ketika diminta mengulas kata dua yang diberi Hindraf terhadap kerajaan sama ada menarik balik arahan supaya Uthayakumar membuat laporan kepada Lembaga Penasihat Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) esok atau berdepan dengan protes jalanan Hindraf.
Kata dua itu dikeluarkan oleh Pengerusi Hindraf, P. Waythamoorthy yang juga adik kepada Uthayakumar seperti yang dilaporkan sebuah portal berita.
Uthayakumar pernah ditahan bersama beberapa lagi pemimpin Hindraf di bawah ISA pada Disember 2007. Beliau kemudiannya dibebaskan pada 9 Mei lalu bersama dua lagi pemimpin Hindraf, M. Manoharan dan K. Vasantha Kumar.
Pada awal April lalu, dua lagi pemimpin Hindraf yang juga peguam pertubuhan haram itu telah dibebaskan iaitu R. Kenghadharan dan V. Ganabatirau.
Ditanya sama ada kerajaan akan bertindak tegas sekiranya Uthayakumar dan Hindraf tetap berdegil melanggar arahan Kementerian Dalam Negeri (KDN), Najib berkata: ‘‘Itu nantilah dulu. Kita tak tahu lagi. Tengoklah dulu’’.
Mengenai kemelut Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M. Kayveas dan bekas Ketua Pemuda parti itu, Senator Datuk T. Murugiah, Najib berkata, perkara itu tidak dibincangkan kerana ia masalah dalaman parti tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM