"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Selasa, 12 Mei 2009

IniLAh DuNiA 2


Maka manangislah mereka yang ilang jawatan.. kalau bagi mereka pertama x duduk d atas, manakala bagi mereka yang kuat jiwa maka dia masi tersenyum ( senyum2 kambing ) dalam ati siapa yang tau ? Inilah dunia.. yang d atas ke bawa, yang d bawa ke atas, yang papa kadana jadi kaya, yang kaya papa kadana..warna2 ini memberi ilmu pada mereka yang ada utak, memberi ke insafan bagi mereka yang takut akan dosa.. INILAH DUNIA akan hancur bila2 saja... yang idup akan mati kemudian d kubur.. ulat segala ulat menikmati tubuh yang hangit dan busuk busuk.. Namun kita lupa... atau inda para kita pikir pasal hal ini.


Katawalah yang manang sampai gigi kanampakan, katawalah sampai pengsan, katawalah puas2 sampai takantut-kantut...sampai lupa perjuangan asal katanya untuk rakyat, katanya untuk para fakir, katanya para janda, katanya untuk agama, katanya untuk negara, katanya untuk bangsa...


Makanlah puas2 .. kasi panu parut yang bulum buncittt, kasi kambang parut yang bulum kambangg. Makanlah jangan paduli siapa d kiri kanan kamu...inilah sikap urang kaya2, inilah sikap tabarussss dan biarkan jiran mu mati kalaparan.


Pukullah gonggggg kuat2 sampai dunia tau kamanangan kamu


Pukullah kumpang kesombongan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM