"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Ahad, 31 Mei 2009

Carita Kaya...

KYRO - dia ini bukan jipun aaaa nama dia saja macam jipun...gambar musim hitam puti punya pukulan heheh..apa yang mr. aki suka pasal karangan dia di 'SUARA ANAK MARUDU' tajuk dia sama2 berjuang sama2 kaya..butul ka itu aaaaa ? butul juga kalau kawan kita sama2 berjuang inda manipu, inda culas, inda jadi antu...kalau ngam2 kawan kita itu barjuang hati/pikiran iblis jangan arapppp kita kaya.. banyak suda mr.aki nampak, waktu bubut itu purijik sama2 , buat perjanjian sama, makan d warung2 sama, pokoknya sama2...tapi bila suda dapat itu purijik c kawan yang lurus d sipak oleh c antu sanaaaa longkang takapar2... satanga mati...10 sen indada bagian dia dapat. tapi mangkali c kyro jumpa ini lurus, jujur urang dia jadi buli kaya..tatap kaya punya..kompommm

mana2 kawan yang barjuang mau kaya hati2 dengan antu, toyol, pucung, jambalang, lanun dan sama waktu dengannya.. buat palaburan tingok dulu butul2 sykt yg barkaitan..




Malatop malatop..... Kain Singapore... Siapa cepat dia dapat.... Atuuukkoii.....omura kopio!!! Ini merupakan laungan iklan yang saya dengar setiap kali ke Tamu Kota Marudu.Lebih 30 tahun saya tidak ke Tamu Kota Marudu.Kali terakhir saya ke Tamu Kota Marudu adalah sekitar tahun 1976,itupun di Pekan Lama. Tahun 1977 saya dipindahkan ke Kota Kinabalu untuk meneruskan persekolahan.Setiap kali cuti sekolah almarhum bapa akan charter kereta si Ah Mong di Tandek untuk mengambil kami dari rumah di Kota Kinabalu dan membawa kami pulang terus ke rumah di Tandek tanpa singgah dimana-mana.Begitu juga bila sekolah dibuka,kami (saya dan abang saya Anang) akan dihantar terus ke Kota Kinabalu. Secara tidak langsung saya seolah-olah terpisah dengan Kota Marudu. Rutin diatas telah sebati dengan saya hingga sekarang.
SAMBUNGAN INI CARITA KAMU URANG PIGI BULUK INI http://marudubloggers.blogspot.com/

1 ulasan:

  1. Kada ko irad dino bo oi aki hehehe.Biasalah tu kalau tajumpa urang inda lurus dia kasi sipak kita jauh2 lapas dia sama2 kita minta purijik.ada juga sia jumpa urang begitu tapi apa lah mau di dandam2 perjuangan perlu di teruskan.demi urang km sama2 la kita belurus-lurus batulung-tulung jangan basipak.Boleh bah kan?

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM