"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Selasa, 26 Mei 2009

Capat Masuk..

Kepada urang2 islam yang ikut MOGOK, inda makan itu pikir2lah jangan sampai perbuatan kamu itu d selubungai hasutan ANTU RAYA semata-mata. Kalau kamu pasang niat sakali pun macam ini ' saja aku inda makan / mogok lapar karana Allah ' pun inda ngam ... pasal banyak hal lagi kana tingok... 1. niat mesti butul, parlaksanaan dia ngam, natija dia juga masti ngam, inda maningalkan pakara asas ( solat ) - Rujuk tok guru dalam hal hukum ini.... tapi jangan tok guru pulitik...cari tok guru yang taraf dia 'MURABBI' taraf WALI.
Butul2 kamu ini ikut bos kamu...bukan ikut ALLAH dan RASUL, kalau mati syahid pun kamu cari bukan cara inda makan... pikir2lah kamu saudar mr. aki yang islam..
Mr. Aki - kalau karana mau capat masuk suruga inda makan, maka BUDUlah kamu. Jangan mangamuk bila anak2 kamu mogok lapar bila inda d kasi apa yanag dia mau pada kamu... pasal dia berguru dengan bapa dia.. BAH..OKlah..cukup dulu mr. aki kasi tingal sama kamu pasanan mr. aki ari ini... mr. aki pun mau bermusafir sanaaaa TABASAN.. KALAU ADA TALIAN CELCOM D TAMPAT MUSAFIR MR. AKI KITA JUMPA JUGA DNG BARITA D TABASAN MR. AKI


Bertentangan dengan Islam



Oleh KHAIRUL ABIDIN NUAR dan FADZILAH BAHARUDINpengarang@utusan.com.my



KUALA LUMPUR 25 Mei - Umat Islam dinasihatkan supaya menjauhi kempen mogok lapar kerana ia tidak wujud dalam Islam dan bertentangan dengan pegangan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah, syariah dan akhlak Islamiah.
Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Noh Gadut berkata, mogok lapar bercanggah dengan al- Quran, sunnah, ijmak ulama, qias dan sumber perundangan Islam yang lain.



Jelasnya, sebarang perkara yang boleh membawa kemudaratan kepada nyawa, akal, minda, harta dan keluarga adalah haram di sisi Islam.
"Andai kata seseorang yang mogok lapar itu meninggal dunia, maka ia seolah-olah membunuh diri sendiri," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.





Berita penuh sila rujuk utusan malaysia hari ini - mr.aki 21

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM