"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Isnin, 1 Jun 2009

Baik tatap baik ...


Dr. max antara YB d sabah yang pintar...juga antara YB yang jarang2 jumpa pengundi, inda percaya tanya urang kota marudu, matunggung dan tandik..dia manang bukan karana dia d sayangi rakyat macam si lajim, dia manang karana ada karaja HARAM d kasi HALAL. masa pilihan raya ..kalau barani bersumpah, kamik urang tandik bersdia bersumpah dengan Dr.max .. buli sebut apa saja BALA pataka menimpa pada tandik jika inda butul dia main HARAM... Mati serta merta pun buli.., kanyataan mr.aki ini memang inda buli d kasi bahan bukti, pasal bukti ada d tangan PANJAHAT, bukti ada d tanggan HANTU pilihan raya ..tapi mr. aki berani bersumpa dengan siapa saja yang menyatakan bahawa dr. max adalah manusia paling BERSIH..inda amal pulitik HARAM.kalau ada jumpa mr.aki kita buat sumpa paling bisaaaa sampai mati..ada urang mau ?

mr. aki mara karana RAKYATTTTT



si lajim ini masa dalam PBS lah bintang dia naik...menurut kawan mr. aki lajim ini kira kutu rayau juga ( lipak ) d tampat baliat, kelulusan dia pun inda juga tingi...cuma sikarang ini banyak YB2 tiba2 ada kelulusan luar negara, bukan alang2 segala kepujian itu dan ini terpampang dalam sijil mereka ... ( bukan susa bah, sijil sikarang ini buli beli, atau urang lain buat kajian..yang panting ada TOYOL curi duit... )

Kemudian bila dia lumpat dari ke UMNO dengan si Rubin makin bartambalah bintang si lajim ini sampai jadi menteri...sukurlah pada Allah. Lajim dulu dan sikarang dia inda lupa pasal kebajikan urang2 dia yang pakir segala pakir dia suka tulung, dia suka hulur duit..macam mana dia dapat duit biara dia saja ynag tahuuu....bukan itu saja dia rajin masuk kampung, bawa purijik d kawasan dia...kawan mr.aki d kuala penyu kata lajim ini inda buli d lawan oleh siapa saja musu pulitik pasal dia d sayangi oleh rakyat..apa ilmu dia pakai patut YB2 balajar dengan lajim.

Mr. Aki tabik sama kou lajim..kou buatlah apa saja kalau untuk rakyat, mr.aki urang pertama berada d saf depan pukul musu pulitik kou..bagi tau saja dengan mr. aki

Anjur lebih banyak program dekati rakyat, kata Lajim

31st May, 2009-sabah times

KUALA PENYU: Jabatan dan agensi kerajaan disaran supaya menganjurkan lebih ba-nyak program mendekati rakyat untuk mengenal pasti masalah yang mereka hadapi.

Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Malaysia, Datuk Seri Lajim Haji Ukin, berkata program seperti ini bukan sahaja dapat merapatkan hubungan antara pemimpin dan pegawai pegawai kerajaan namun ianya menjadi wadah untuk mendekati rakyat di peringkat akar umbi bagi menjelaskan dasar dan program yang telah dan akan dilaksanakan oleh kerajaan.

“Sebagai pelanggan kepada sesebuah jabatan kerajaan, rakyat mengharapkan satu sistem penyampaian yang berkesan bagi memudahkan penduduk mendapat maklumat sebenar,” kata-nya ketika berucap di majlis Dialog Bersama Rakyat di Kampung Menunggang dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama Pegawai Daerah Kuala Penyu, Edmond Teo; Naib Ketua Umno Bahagian Beaufort, Datuk Kimjus Duim; serta pegawai pegawai kerajaan dari daerah Kuala Penyu.

Lajim yang juga Ahli Parlimen Beaufort berkata, program seperti itu dapat merapatkan hubungan yang baik di antara kedua-dua belah pihak sekaligus memudahkan segala program yang dirancang bagi faedah bersama selaras dengan saranan Perdana Menteri Datuk Najib Tun Abd.Razak “Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.”

“Usaha memperbaiki dan mempertingkatkan sistem penyampaian kerajaan perlu dilakukan bukan sahaja melalui piagam pelanggan yang dipaparkan di pejabat-pejabat sahaja.

“Namun juga boleh dilakukan di luar pejabat dengan mengadakan program bersama rakyat di kawasan luar bandar khususnya, bagi memberikan peluang kepada rakyat memahami fungsi dan peranan jabatan serta agensi kerajaan yang terbabit,” katanya.

Tambah Lajim, pihaknya khususnya Pusat Khidmat Parlimen Beaufort mengalu-alukan program yang dijalankan oleh Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Me-nunggang kerana tidak melupakan tanggungjawab sosialnya kepada golongan masyarakat di kampung itu.

Justeru katanya, pendekatan seperti ini juga dapat membantu mengatasi masalah miskin dan miskin tegar yang sedang dijalankan oleh kerajaan negeri menjelang tahun 2010.

Katanya, masalah miskin dan miskin tegar merupakan tanggungjawab semua pihak me-ngikut peranan dan fungsi masing-masing seperti bidang ekonomi, pendidikan, kemahiran, kesihatan dan sebagainya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM