"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Jumaat, 30 November 2012

INI KALI HANCURRR

 aki kasi kupi dari sebuah web yang aki nampak PANASSSSSSSSSS kalau ini butul2 alamat musibah dan inda buli di kasi biarrr

 Dengan lafaz wallahi, wabillahi, watallahi, saya mulakan tulisan ini. Sebagaimana tulisan saya sebelumnya berkaitan pandangan, nasihat serta lemparan yang saya lontarkan kepada mereka tanpa nama menerusi FB saya, saya percaya bahawa ada dalam kalangan pembaca yang mencium dan mengagak kepada siapa saya tujukan tulisan-tulisan saya. Sementara mereka yang langsung berhubung dengan saya, pasti mereka sudah jelas. Maka, terpulanglah kepada kalian untuk menilai perkara ini sekali gus dijadikan sempadan.

Benar, ada beberapa watak utama dan saksi yang terlibat isu ini. Bukan setakat itu, bahkan masyarakat Kg. Salimandut sendiri melihat perkara ini. Sebelum saya mendedahkan watak- watak tersebut, ingin saya susul pernyataan ini dengan beberapa situasi dan keadaan yang sememangnya bertentangan dengan syarak dan peradaban manusia iaitu:-

1. Mereka telah mengadakan hubungan percintaan sedang kedua pihak masih lagi terikat dengan pasangan masing-masing. 2. Mereka tanpa segan silu mengisytihar hubungan mereka sebagai suami isteri walhal sebaliknya dalam beberapa majlis agama. Pengakuan mereka ini bukan setakat memalukan bahkan bertentangan dengan syarak. 3. Beberapa individu mereka jadikan sebagai alat semata-mata mencapai matlamat peribadi4. Pihak lelaki secara terang-terangan mengumumkan dalam satu sidang mesyuarat bahawasanya mereka telah diijabqabulkan walhal, tempoh iddah bagi si perempuan belum selesai.5. Mereka bernikah tidak mengikut syarak

rujuk;http://suaramualaf.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM