"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Ahad, 28 Oktober 2012

APA ULASAN URANG PAS



Aki ni banyak juga membaca dan mendengar ceramah2 urang2 PAS ni ... tapi rata2 urang PAS mau bangunkan nagara islam, tapi lain pulak ni bakas menteri ini tauuuu ? cuba kamu kunu bagi ulasan kenyataan ini. 


2 ulasan:

  1. Ini bahlul PAS, bukan urang PAS

    BalasPadam
  2. Orang kafir mushrik dengan to’kong dan berhala menyengutukan Allah dan mereka ini akan dihumban kedalam neraka.. Lantak dialah. Ahli kitab seperti orang nashara atau Kristian menganggap yang mereka ada kaitan dengan Jesus atau nabi Isa a.s. Walhal Nabi Isa a.s tidak ada kena mengena langsung dengan mereka. Kalau begitu siapa yang pakai selampit yang kena palang itu ??

    “Dan juga (disebabkan) dakwaan mereka dengan mengatakan: "Sesungguhnya kami telah membunuh Al-Masih Isa Ibni Maryam, Rasul Allah". Padahal mereka tidak membunuhnya dan tidak memalangnya (di kayu palang - salib), tetapi diserupakan bagi mereka (orang yang mereka bunuh itu seperti Nabi Isa). Dan Sesungguhnya orang-orang yang telah berselisih faham, mengenai Nabi Isa, sebenarnya mereka berada dalam keadaan syak (ragu-ragu) tentang menentukan (pembunuhannya). Tiada sesuatu pengetahuan pun bagi mereka mengenainya selain daripada mengikut sangkaan semata-mata; dan mereka tidak membunuhnya dengan yakin”. (An-Nisaa' 4:157)

    Sealiran dengan itu PAS pula melalak yang mereka pula ada kaitan dengan Islam. Islam tak ada kena mengena dengan PAS. Tiada didalam Islam (alQur’an/sunnah) yang boleh memaki hamun, fitnah dan menabur hasad bertujuan untuk memecah belah sesama umat. Jauh sekali mengkafirkan sesama muslim dan bersekongkol dengan gulongan yang terang terangan menentang perlaksanaan hukum Islam melainkan melangkah mayat dia dulu !! Kenapa tak berjihad untuk menghapuskan musuh Allah itu dan sebaliknya duduk sebaris atau satu saf dengan mereka ??

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM