"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Khamis, 1 Julai 2010

Nama saja ko ?

Oiiii .... kawan ini lida ko kan, jangan main sadap saja cakap sana sini itu ini.. dari kadai ke kadai ko cakap juta2, itu jari kasi bingkuk sikit jangan lurus saja tunjuk urang inda ada guna, indada paranan, indada sumbangan, indada hak ...walaupun aki kala pakaian, kasut, kurita ko yang kilat2 dan cantik itu tapi ko lupa 1 M lebiiiiiiiiiiiiii itu siapa yg bagi aaaaaaaaaaaaaaaaa ? yang ratus ribu kamu2 ambil dari tangan ( N ..... I ) satu sen pun kamu inda membagi apa hal ... Nama saja silam ( Bangsattttt punya pahaman silam, untuk kamu2 saja ) Dulu masa minta tulung bukan alang2 manis mulut dan lida kamu bacakap untuk buat ini, buat itu kabajikan kalau dapatttttt sikarang, mana kabajikan kamu buat.

Hati2 urang bersungkuk...inda semua diurang ini bagussss, amal silam, parjuangkan silam...lihat saja d mata pangalaman kita urang. Main kuda d meja baliat ada kan urang2 ini duduk di sanaaaaaaaaaaaa patut bukan d sana tampat kamu oiiiiiiiiiiiiiii urang palui...kasi jatu maruah agama saja kamu ni, duduk sana masjid dan surau pakaian macam kamu tuuuuu... Ada pahammmm agama ka ? bagus lagi si mualapppp tau agama. Urang2 agama saparti JHEAINS, USIA, ABIM, JAKIM dan YADIM sini sabah patut kamu dakat2 diurang bah ... bagi caramah, jangan sana masjid dan d hutel saja kamu barsaminarrrrr, ini balik2 tampat yg sama saja kamu bardakwah.

Inilah tampattttt kita kalau kamu inda tahu...mampusssss juga akhir kita ni, kaya ka musikin ka tatap sini tampat kitaaaaa. Sadar2lah kita tua suda kita ini. ( AL - PATIHA buat ruh yg barsamadi sini kuburan ini..tinguk walaupun dia suda mati masi lagi dapat manapaat gambar dia aki pakai ) semoga dosa2 mu saudara aki d ampunkan dosa mu... Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM