"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Sabtu, 16 Januari 2010

hujan, buta anak ?

sajak kabalakangan ini hujan bukan alang2 sana sini anak2 sungai banjir...ikan2 dan sagala makhluk yg idup d sungai kanyang2 dan gemuk2 pasal cukup makanan...masa inilah pembiakan diurang...urang pulak banyak yg keciwa terutamanya para patani yg inda dapat turun putung gata dan padi2 diurang kana banjir...jadi banyaklah d kalangan mereka buat tahi mata dan main siuk2 buat anak hahahah apakah indanya sejuk ba..itu urang2 muda, yg tua2 macam mr.aki indada jalan..tapi ada juga urang tua2 ini miang2 kaladi kan ?

2 ulasan:

  1. ini dunia sudah tabalik oo aki.Sia tingu itu urang muda2 lagi bagus nda miang mcm urang tua.Kadang2 itu urang tua adeessss....macam lali sudah tingu parampuan mcm mau talan.

    BalasPadam
  2. butul juga itu...ada anak muda lebi bagus dari urang tua, rajin pigi surau dan mesigid pokonya bagus lah bah parangai...tapi ada juga urang tua2 adisssss sudalah dakat2 mati parangai macam antu...sana azan kadingaran pun siuk2 dia d baliat, siuk2 dia d kadai kupi, siuk2 dia sama sumandak...mimang tabalik butul.

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM