"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Rabu, 20 Januari 2010

Asap Padas 2


wanita kalau manguda lalaki alamat lalaki jadi lilin tabakar. ati2 wanita barsikap damikian pimpinan hancurrr mancai punya.

butul2 wanita punya tangan buli kasi gagar ini dunia....ada dua kadaan tangan wanita, partama tangan soleha kadua tangan mungkar...tangan soleha adalah urang beriman, manakala tangan mungkar adalah urang jahat...wanita bila memerinta suami dan suami pulak d bawa katiak isteri alamat kajantanan lalaki tumpulll, main yessss saja...sampai akal waras ilang. patut suami ketua dan dialah membuat keputusan ini yang baik dan ini yang jahattttt ...tapi ini lain pulak, jadi panakuttt pada tulunjuk isteri..buli taat dan tulak ansur pakara2 yang lojik pada akal dan pada hukum Allah....ingat suami walaupun indada kalayakan phd dia tatap ketua keluarga yg wajip d taati salagi dia mambawa kebaikan...ini wanita lain pulak caritanya inda manganang kabaikan urang lain aduiiiiiiiiiiiiiiiiii palui butul


karana nila setitik abis susu satu daram, sapi punya susu karabau dapat nama

2 ulasan:

  1. Bagaimana pula kalau lelaki yang sepatutnya jadi ketua keluarga hanya duduk2 memerintah tapi tidak buat apa2.Maksudnya bini yang cari makan itu laki dia "perintah" saja bini karaja.Laki karaja terima gaji enjoy sendiri balanja kawan balanja parampuan tapi bukan bini bukan anak2.Bini karaja kasi makan anak2 kasi makan juga itu laki sabab kalau tidak suruh pun itu laki tatap ikut makan dirumah kan? makan duit bini laitu.Macamana itu aki,apa hak wanita dalam hal ini?

    BalasPadam
  2. jangan letak nilai wanita serendah ini. Jangan buat perbandingan pepatah hebat 'tangan wanita/ibu mengoncang dunia' dengan istilah godah/jatuh lelaki.. pepatah ini lahir atas dasar kekaguman terhadap karekter ibu dan wanita.

    Lelaki yang tahu melihat dirinya sebagai pemimpin dalam keluarga adalah lelaki yang tau meletakkan wanita di sisinya dengan sejahtera. Kalau isteri bijak dan tau mengurus sehingga lelaki/suami terasa 'tercabar'... sampai bila wanita 'dimuliakan' sebagai ciptaan di sisi lelaki??? usah ikut kepala seorang lelaki sahaja kerana kita ada pun kerana keperitan seorang wanita.... Jadikan siteri pendamping... bukan disampingkan hanya kerana mau menjadi ketua dalam keluarga... salam

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM