"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Isnin, 14 Disember 2009

Puan2 Tuan2

bilang askar satu piluru satu musu ...ertinya timbakan ngam2 pada musu, inda buang masa, inda mambazir piluru ini askar punya carita... ada satu lagi carita piluru juga tapi ini bukan lagi satu piluru tapi mangamburrrrr sana sini nama piluru ini ada dalam wayang watak dia JOYAH karaja manjual barita terkini....inda apa kalau butul atau inda d kasi tamba2, ini manmba banyak... 5 barita jadi 100 berita, 5 itu butul2 yg lain d kasi tamba2 ikut bahasa dan pahaman dia...sadangkan dalam skirip dan watak2 mereka saja yg tahu butul2 tapi dia tamba2 bukan alang....sapatutnya kalau mau mancari kabanaran panmggil palakun dan watak2 tersebut...ini inda, lapas itu pangara yg pintar jadi budu oleh c pangamburrrrr maka matilah watak yg sapatutnya inda paya d kasi mati...katawalah iblis yg barjaya kasi hancur manusia d bumi ini.

balajarlah kita jadi adil... pencuri sakali pun jangan kasi ukum tarus dulu, pangil dia dulu dan tanya kanapa dia mancuriiiiiiiiiiiiii dan barang apa di curi....dalam islam yg hampir2 kapada kamatian karana kalaparan indada makanan saat itu kalau ada makanan seperti buah2 utk d makan masa itu wajip atas dirinya makan buah itu maskipun bukan milik dia...manakala tuan punya buah itu wajip kasi halal karana dengan itu dia dapat pahala....tapi kalau langsung tatak tangan pancuri itu karana mencuri makanan tanpa usul pariksa itu namanya ZALIMMMMMMMMMM .

bagitu juga makan BABI itu haram pada urang silam...makan babi d haruskan ketika seseorang itu kalaparan ampir2 mati....ketika itu hanya ada babi maka harus bagi dia makan babi sakadar kasi sambung nafas....tapi banyak urang silam yg jahil inda balajar, maka bila ada urang yg cakap macam ini dia kata ko SASATTTTTTTTTT

RINGKASNYA ATI2 KASI UKUM, PARA MUNAPIK ITU LINCA MACAM BALUT DAN SUSUMPA BULI TUKAR2 WARNA....MATA MASTI TAJAM MENINGU.

1 ulasan:

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM