"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Isnin, 27 Julai 2009

cakap pukul kapala ko ..!!!

ULASAN MR. AKI - dulu suara anak marudu atau d kanali sabagai SAM d kutuk2, d baling macam2 cakap... berdapan atau main balakang, sindiran atau tulisan....mereka jawap, mereka berkaraja...!!! ari ini apa kamu urang cakap aaaaaaaaaaaa pada hali tukang cakap itu juga urang kota marudu, BUDU butul... kurang ASAM. sikarang GIGIT JARI kou kan ....!!! lain kali jangan cakap saja pandai aaaaaaaaaaaaaa bagus kamu barsatu untuk kasi maju pikiran urang kota marudu dan tandik yg satanga MAMPUS



Gambar Aldusuni
sumber suara anak marudu




Kejayaan 1Malaysia bergantung kepada rakyat -utusan malaysia

RANAU 25 Julai - Kejayaan konsep 1Malaysia amat bergantung kepada sejauh mana rakyat negara ini menterjemah dan mempraktikkannya dalam kehidupan seharian.

Bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi berkata, jika rakyat tidak mengamalkannya, konsep itu tidak akan bermakna sedangkan gagasan yang terkandung adalah untuk kebaikan semua bagi jangka masa panjang.

"1Malaysia perlu diamalkan dan ini penting, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sudah pun menjelaskannya, kejayaan (konsep 1Malaysia) adalah daripada amalannya.

"Semua pihak perlu memahami dan mengamalkannya, maka segala apa yang dicita-citakan dalam 1Malaysia akan menjadi kenyataan. Ini penting dan perlu ditekankan," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar sempena majlis Jasamu Dikenang dan pelancaran Utara FM, iaitu radio dalam talian di Rumah Rehat Lohan, Kampung Lohan, dekat sini hari ini.

Majlis anjuran Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Sabah itu adalah bagi mengenang jasa serta sumbangan Abdullah terhadap pembangunan di negeri ini ketika menjadi Perdana Menteri.

Abdullah berkata, konsep tersebut amat relevan dan terbaik pada masa ini dan rakyat tidak harus menolaknya hanya kerana keliru atau tidak memahami matlamatnya.

Sementara itu, beliau berkata, sektor pelancongan di Sabah perlu mengeksploitasi sepenuhnya alam semula jadi kerana masih banyak tempat yang belum dikomersial sebagai ekopelancongan.

Selain itu katanya, pelancongan berasas kebudayaan dan kesenian juga perlu dijadikan produk baru berikutan keunikan kumpulan etnik yang pelbagai di negeri ini.

Mengenai perkembangan Koridor Pembangunan Sabah (SDC), beliau berpuas hati kerana pelaksanaannya masih berjalan walaupun setelah dirinya tidak lagi berada di tampuk pemerintahan.

"Saya senang hati dengan langkah-langkah yang diambil sejak SDC dilancarkan antaranya perjanjian yang telah dibuat, ini petanda baik untuk masa depan Sabah," katanya.

2 ulasan:

  1. Salam,

    Pandangan yang bagus perlu dijadikan tauladan, saya setuju pandangan tuan.......

    BalasPadam
  2. nakarasang ko boh aki, hehe. betul tu, sy pun setuju dgn pandangan tuan aki. teruskan!

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM