"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Jumaat, 5 Jun 2009

Main siuk2 ..

Alalalaaaa...malu sia nampak diurang macam katurunan sia main gapus2 ( bapaluk ) sial, palui butul..nasiplah indada BIG FOOT kalau inda ...kempunan sial lalaki ini !!!



Kamu tingok butul2 ini gambar 4 keping... apa kamu nampak ? jangan kamu urang nagara ku suda atau kosiukan.. parangai urang ini macam kala2 urang utan d atas...urang utan sikarang pandai suda tutup susu besar dia dan pantat dia yang menggelemberrrr... urang utan pada tahun 2020 silap2 pakai baju kurung/juba hitam/pakai purda...ANAK SIAPA MAIN SIUK2 ini aaaaa ? buli tahan butul...mangalakan urang puti...kalau d dapan2 mr. aki diurang buat ini alamat tarasa SUMPITAN MR. AKI...satu x sumpit ampai2 MAMPUSSS
BINATANG BUTUL !!!
-MR. AKI


Ghairah jual tanah: Penduduk tempatan pelarian di negeri sendiri

5th June, 2009-sabah times

KENINGAU: Naib Ketua Umno Bahagian Keningau Sahanip Jamil meluahkan kebimbangan, kemungkinan penduduk tempatan han-ya sekadar ‘pelarian di negeri sendiri’, jika keghairahan menjual tanah tanpa etika tidak dibendung.

Katannya, dalam tempoh 10 tahun akan datang ini, masa depan penduduk tempatan semakin menakutkan.

Sahanip berkata, pada ketika itu kemungkinan penduduk tempatan sekadar kuli di tanah sendiri.

Penjualan tanah di daerah ini semakin berleluasa, ekoran daripada tawaran harga tinggi yang diberikan oleh pembeli.

Permintaan tanah, khususnnya di pinggiran leburaya Keningau–Sook – Nabawan, meningkat sejak 3 tahun kebelakangan ini, menyaksikan banyak tanah-tanah berpindah tangan kepada pembeli-pembeli yang berasal dari luar daerah.

Naib Ketua Umno itu berkata, penjualan tanah seperti itu harus dihalang dalam usaha menyelamatkan masa depan penduduk tempatan itu.

Katannya, tanah yang dimiliki oleh penduduk merupakan amanah yang diberikan oleh kerajaan, dan ia harus dijaga dengan baik sebagai tempat meningkatkan sosio ekonomi mereka, disamping tanah warisan untuk generasi penduduk itu.

Sehubungan dengan itu, beliau merayu kepada kerajaan supaya campur tangan, untuk menyelamatkan hak milik tanah-tanah tersebut supaya tidak berpindah milik.

Beliau turut kesal dengan peranan yang dimainkan oleh ‘orang tengah’, yang menjadi dalang terhadap penjualan tanah-tanah berkenaan.

MR. AKI - Suda lama cakap parangai urang ini... yang mau capat kaya, mau capat marasa duit.. suka jual tana, alang2 bah kalau mau capat kaya...jangan tanah saja, jual kou punya periuk dan kuali lagi bagus.....kamu paham ka ? yang mr. aki cakap ini ?

2 ulasan:

  1. Haha... siongo kinoonuwan nu dilo gambar 4 kaping nu dilo aki? Mad ko awasi ilo mangan popomiro. tajuk nopo nga teknik bersium sinta ka. haha...

    BalasPadam
  2. heheh waro po gambar...
    it alasu kangkap om tolingo nanti . nitaak karuang ku

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM