"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Sabtu, 6 Jun 2009

kaling dan ular ...


Urang bilang kalau kita jumpa dua makhluk ini ( keling dan ular ) bagus bunuh kaling dulu.. pasal kaling ini lebih bingkuk dari ular, pembunuh paling kejam, inda buli d jadikan sahabat sejati...d balakang dia akan tikam habis2an sampai mati...lihat gambar d atas ular buli d jinakkan oleh manusia karana akal..dalam isu parti india PPP umpamanya permainan pulitik ular barlaku..mr. aki inda cakap banyak kes ini, biar kawan2 lain bagi ulasan panjang...yang mr. aki cakap pasal ular2 ini ... walaupun buli d kasi jinak oleh manusia, jangan pulak guyang2 kaki sanang hati..pasal kalau dia kalaparan tuan dia pun d TALAN idup2..Anda parna jumpa dua makhluk ini ? dalam pulitik, dalam persahabatan, dalam kehidupan..? kalau suda parna... siapa anda bunuh dulu..?
Inilah Dunia !!!
PIKIR-PIKIRKAN ULAR dan KALING INI ...



Mari kita pikir...

Kayveas tak akan terima Murugiah

KUALA LUMPUR 5 Jun – Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M. Kayveas sedia menerima kesemua ahli parti itu yang telah dipecat baru-baru ini kecuali Senator Datuk T. Murugiah.

Beliau menegaskan, ini kerana Murugiah yang merupakan bekas Ketua Pemuda telah mencemarkan nama baik parti dengan beberapa tindakan beliau sebelum ini.

“Kami tidak ada masa untuk layan orang yang telah dipecat daripada parti. PPP hanya akan menerima orang baik, taat dan kuat yang sentiasa mementingkan kesejahteraan masyarakat negara.

“Kami menyedari kelemahan dan tidak akan mengulangi kesalahan yang sama sehingga memberi masalah kepada kerajaan atau parti-parti komponen Barisan Nasional (BN),’’ katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Pada 16 Mei lalu, Lembaga Disiplin PPP memecat tujuh ahli parti termasuk Murugiah atas tuduhan melanggar perlembagaan parti dan pada 25 Mei lalu, Timbalan Menteri itu dipilih sebagai presiden parti dalam mesyuarat agung luar biasa (EGM) yang dihadiri oleh kira-kira 1,760 perwakilan.

Bagaimanapun semalam, Pendaftar Pertubuhan (ROS) mengesahkan Kayveas masih merupakan Presiden parti itu yang sah dan tidak mempunyai halangan untuk PPP meneruskan Mesyuarat Agung Tahunan yang sudah dijadualkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM