"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Selasa, 2 Jun 2009

joseph kurup lupa ?


Balik2 pansiangan saja kou tingok .. jawatan menteri kou itu untuk malaysia, termasuk tampat mr. aki d kota marudu.. paham !!! waktu pak lah d balasa kou punya mulut macam d jahit..


kanyataan joseph kurup ini merupakan ingatan yang bagus..bagi pembuluk yang inda bertangungjawab atas tulisan mereka, namun bagi mereka yang benar2 bercakap BENAR jangan padulikan apa c joseph kurup cakap ini.. teruskan buat lapuran terkini d kawasaan anda..joseph kurup cakap lagi, ada d antara pembuluk ini kakitangan kerajaan, berpendidikan, parna mandapat bantuan karajaan..inda kanang jasa pada karajaan...jasa2 tatap jasa bah joseph kurup inda paya kou cakap macam itu..sikarang saja ini kou cakap macam ini, dulu Tun Dr. M hantam pak lah mulut kou d mana kou simpan aaaaaa ? kalau pasal jasa dan kemudahan karajaan bagi, Tun Dr. M kou kira dia dapat satu ringgit kaaa ...lain x kalau kou mangulas kemunculan buluk tingok kiri kanan dulu, jangan sampai kanyataan pukul diri...mr.aki ini urang bukit tinggal d pandalaman...kalau inda d tulis buat karaja, jangan d kawasaan kou sendiri kou balik2 lawat menteri kou itu untuk malaysia...bukan untuk pansiangan saja, d ingatkan juga pada menteri2 kumpulan pembuluk ini kamu kana jadikan mereka kawan.. jangan d jadikan musuh, jangan d jadikan lawan...!!! kalau barani sangat lagi cuba kou tegur Tun Dr. M sikit ... mr. aki mau tingok ? mr. aki ulang lagi. mana2 YB menteri dan siapa saja kalau inda mau d tulis...Buat karajaaa mr. aki sayang ini nagara, sayang ini sabah, sayang ini pemimpin...


Kurup bidas penulis blog burukkan kerajaan

KENINGAU 1 Jun - Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Tan Sri Joseph Kurup membidas penulis blog yang masih menggunakan blog mereka sebagai medan untuk menanam bibit-bibit kebencian terhadap kerajaan.

Beliau yang juga Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah berkata apa yang menyedihkan ialah ada di kalangan penulis dan pengendali blog yang berpelajaran dan pernah menikmati bantuan kerajaan termasuk biasiswa.

"Misalnya, terdapat blog di pedalaman yang menuduh kerajaan tidak memberi pembangunan kepada rakyat, tetapi pada masa yang sama bloger tersebut menggunakan kemudahan serta infrastuktur yang disediakan oleh kerajaan.

"Malahan ada kalangan mereka yang berkhidmat dengan kerajaan. Golongan ini adalah golongan yang tidak tahu mengenang budi. Niat mereka hanyalah menanam sifat permusuhan dan kebencian terhadap kerajaan," katanya di sini hari ini.

Kurup berrkata blog seharusnya digunakan untuk melahirkan bangsa yang lebih berkualiti melalui penulisan yang membina.

"Penulis blog perlu bertanggungjawab dalam penulisan mereka dan bukan sekadar menghentam kerajaan yang berjasa kepada mereka atau bertindak berat sebelah.

"Sebenarnya kerajaan negeri dan persekutuan telah banyak membawa pembangunan di kawasan pedalaman termasuk di Keningau. Kenapa pula penulis blog tidak boleh menonjolkan berita yang positif kepada pembaca," katanya.

Oleh itu, Kurup yang juga Anggota Parlimen Pensiangan meminta para bloger supaya menggunakan kemahiran mereka untuk tujuan yang baik termasuk menganjak paradigma di kalangan pembaca mereka.

Beliau berharap rakyat di kawasan luar bandar tidak mudah terpedaya dengan penulisan dan kenyataan di dalam blog yang sering memutarbelitkan hakikat yang sebenarnya. — Bernama

2 ulasan:

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM