"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Selasa, 16 Jun 2009

Bukan Masa Menguappppp ...


http://spu-bloggers.blogspot.com/

Wanita UMNO - Saya ni belum puas lagi..belum puas pegang kuasa, belum puas pulun harta, belum puas bermain kayu tiga, UMNO kalah pilihanraya saya peduli apa, bukan saya sorang je...


Saya sangat tertarik dan ingin memberikan tabik hormat kepada UMNO kerana akhirnya prihatin terhadap peranan blogger dalam menyebarkan maklumat dan mempengaruhi masyarakat terutama ketika kempen menjelang pilihanraya.


Bagaimanapun saya sangat kecewa dengan pendekatan yang diambil oleh UMNO (bahagian-bahagian di Pahang), yang tidak terus mengunakan khidmat para blogger yang sedia, yang selama ini telah menulis dan telah mempuntai ramai pengikut dan pembaca.


Soalnya apakah blogger yang UMNO ujudkan ini mampu menulis dan menarik lebih ramai pembaca berbanding dengan blogger yang sedia ada? Mengendalikan blog bukanlah satu yang dianggap sangat mudah kerana selain dari memerlukan pengetahuan yang tinggi, penulis blog juga mestilah dikalangan mereka yang mempunyai minat yang tinggi terhadap pengendalian blog itu sendiri.


Begitu juga apa yang berlaku sekarang, kerajaan menggunakan pelbagai agensi kerajaan (saya tidak ingin memaklumkannya) tetapi apakah yang didapati daripada itu? Berapa peratuskah dari kalangan mereka yang telah diajar, diasuh dan dididik untuk menjadi blogger kerajaan yang akan menentang blogger pembangkang yang berjaya menarik ramai bilangan pembaca? Jawapan awal yang dapat saya berikan adalah GAGAL!


Saya mengenali ramai sahabat dikalangan blogger tanahair, dan mereka ini bukanlah dari kalangan yang kerajaan harapkan untuk membantu kerajaan, tetapi mereka ini adalah individu-individu yang secara sukarela menulis untuk membantu mempertahankan kerajaan. Soalnya jika imbuhan boleh diberikan kepada blogger yang tidak atau akan kurang berjaya kenapa tidak diberikan imbuhan yang sama kepada mereka yang sudah sedia ada, yang sudah berpengalaman dan pasti mempunyai minat yang mendalam dalam penulisan blog?


Kegagalan UMNO adalah kerana masih terikat kepada sistem kroni dan enggan mendengar pandangan orang lain. UMNO masih besar dan keras kepala. Saya melihat PRU13 yang semakin hampir sebagai penghujung perkhidmatan UMNO kepada rakyat Malaysia kerana UMNO bukan saja akan ditentang oleh pembangkan tetapi oleh penyokong UMNO sendiri.


KATA MR. AKI- - saya baru pulang dari PAHANG tadi, dan inilah buah tangan mr. aki untuk pambaca ... lihat apa kata urang UMNO d pahang ( atas ) ok aaaaaa kalau mau baca suara ati rakan2 d pahang kamu pigi masuk buluk yang saya kasi papar diatas ...!!!

MR. AKI balik dulu d kota marudu...bahagian mr. aki dan tampat mr.aki mengundi, ada mr. aki bagi tahu diurang....



Ketua Bahagian UMNO
kOTA MARUDU.



KETUA WANITA UMNO
KOTA MARUDU



KETUA PEMUDA UMNO
KOTA MARUDU



KETUA PUTERI UMNO
KOTA MARUDU




Mr. aki mau cakap kamu urang aaaaaa barisan pimpinan UMNO kota marudu supaya kamu baca buah tangan mr. aki d atas ...lapas itu pikir2 ( SIAPA MAKAN LADA DIA MARASA DIA PUNYA PADASSSS ) apa yang kawan mr. aki cakap d atas indada kaa barlaku d kota marudu... bah jawap sendiri ... !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM