"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Jumaat, 19 Jun 2009

Ana entalah....


Ana hanya takut pada ALLAH !!!


Ana malu... ana malu. enta punya parangai... enta punya sikaplah...enta punya hormat dengan ana suda hilanglah.. mangkali inilah dia kata ( dalam ati ) pasal anak muda dalam PAS suda lantang bercakap pasal perpaduan...!!!


Ana persidinlahhh... apa enta sibuk, ini inda bulilah .. itu inilah.. enta bukan seorang saja yang tahu dosa dan pahala, bukan enta seorang yang alim.... ana pun ada ilmulahhh


Urang Tua tu... Bukan Nabi kasi jamin surga dan naraka bah, ini PAS bukan dia punya seorang... ana naik jawatan ini pun perwakilan yg tentukan... !!!

Sumber Gambar; http://minaq-jinggo.fotopages.com/

Nik Aziz cuba akhiri kemelut

KOTA BHARU 18 Jun - Selepas beberapa kali mengeluarkan kenyataan keras menyanggah cadangan pembentukan kerajaan perpaduan, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akhirnya bersetuju mengatur pertemuan dengan dua pemimpin parti itu yang mencetuskan dan menyokong idea tersebut.

Beliau berkata, penyelesaian isu itu tidak memerlukan muktamar khas diadakan, sebaliknya Menteri Besar Kelantan itu telah meminta untuk berbincang dengan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, timbalannya, Nasharudin Mat Isa dan beberapa pemimpin lain.

''Ini perjumpaan ukhuwah, secara persahabatan, akan jemput presiden dan timbalan, juga beberapa orang lain yang saya sendiri diberi kuasa untuk memilih,'' katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Badan Perhubungan Pas Kelantan di sini hari ini.

Beliau berkata, perjumpaan itu akan diadakan sama ada ada di Kelantan atau di Kuala Lumpur dalam masa terdekat ini.

Semalam Nik Abdul Aziz membidas Nasharudin dan memintanya melepaskan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok dan menyertai UMNO jika benar pemimpin itu mahu menjayakan cadangan yang dicetuskan oleh Abdul Hadi.

Beliau dilaporkan menyifatkan tindak-tanduk Nasharudin seperti membuat sampah di dalam parti dan sekali gus menimbulkan kecelaruan di kalangan ahli.

Nik Abdul Aziz berkata demikian sebagai reaksi terhadap kenyataan Nasharudin kelmarin bahawa Pas menerima dengan hati terbuka keyakinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai keikhlasan parti itu berhubung cadangan pembentukan kerajaan perpaduan.

Beliau turut ditanya sama ada isu itu mungkin boleh dibincangkan dalam muktamar khas seperti yang dicadangkan oleh Ketua Dewan Ulama, Datuk Harun Taib.

''Muktamar khas ini besar sangat, jadi saya atas nama Mursyidul Am dah minta jumpa beberapa orang dalam Pusat bagi menyelesaikan kemelut ini,'' katanya.

Mengenai reaksi Nasharudin, beliau berkata, Timbalan Presiden Pas itu sehingga kini tidak menghubunginya untuk memberikan sebarang penjelasan.

Menteri Besar Kelantan itu bagaimanapun membetulkan laporan media hari ini bahawa beliau tidak meminta pemimpin itu melepaskan jawatan Timbalan Presiden Pas seperti yang ditafsirkan oleh wartawan.

''Saya minta dia letak jawatan Ahli Parlimen Bachok, saya tiada hak minta dia letak jawatan Timbalan Presiden. Parlimen Bachok dalam negeri saya jaga," katanya.

Beliau juga menegaskan pendiriannya bahawa kerajaan perpaduan sudah tidak perlu kerana pakatan pembangkang telah mencerminkan dan memberi makna bagi kerajaan perpaduan.

''Apa pasal kita nak cari yang lain sedangkan hari ini sudah ada perpaduan. Kelebihan pakatan pembangkang hari ini kerana telah meredakan Islamophobia dan ia tidak akan wujud kalau kami memerintah.

''Penyakit Islamophobia yang disebarkan oleh Eropah dapat diredakan di Malaysia melalui pakatan hari ini, orang Cina, orang India tidak takutkan Islam lagi. Ini kelebihan yang saya rasai.

''UMNO tidak boleh buat kerana ia sendiri pun Islamophobia, tak mahu Islam dan melawan Pas," ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM