"وَمَا هُوَ بِقَوْلِ شَاعِرٍۢ ۚ قَلِيلًۭا مَّا تُؤْمِنُونَ
dan Al quran itu bukanlah perkataan seorang penyair. Sedikit sekali kamu beriman kepadanya." (QS. AL HAAQQAH:41)

SINI KAMU URANG

Ahad, 17 Mei 2009

Dulu lain sikarang lain ..

Ketika zaman pak lah sabah merupakan tumpuan pambangkang untuk pujuk ahali2 MP supaya lompat d bakul pulitik mereka. Pasal sabah paling cantik fail pulitik lompat2... macam katak, apa indanya kan kali2 berlaku.. inda hiran angin kuat mangatakan banyak MP dari sabah jadi katak kononnya... tapi inda barlaku. Pasal kanyataan datuk anifa aman ini..mangkali butul juga, beliau parna d pinang oleh DSI untuk jawatan itu ?

Dulu anifa aman ini d kasi masuk oleh pak lah dalam jamaah menterinya, tapi dia tolak... idup2 dengan alasan yang inda masuk akal, namun ada juga cakap2 pulitik ketika itu..yang anifa aman tolak jawatan yg pak lah bagi karana inda puas ati... dia mau lebih tinggi sikit, ada juga cakap2 yang dia inda suka dengan pak lah... mana satu butul, dia saja yang tahu sabanarnya..tapi barang d ingat semua dalam pangatahuan Allah.

Dia sikarang suda dapat apa yang dia mahu..Alhamdulillah, masa inilah anifa aman sapatutnya cakap jujur.. apakah butul dia paran d pinang oleh DSI satu masa dulu ? supaya catatan pulitiknya putih bersih.


ARKIB : 16/05/2009- utusan malaysia

Anwar nafi dakwaan Anifah

16/05/2009 7:09pm

KUALA LUMPUR 16 Mei — Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan kenyataan Menteri Luar, Datuk Anifah Aman di Washington bahawa beliau menawarkan kepada Anifah jawatan Timbalan Perdana Menteri sebagai umpan untuk melompat parti selepas pilihan raya umum 2008.

Dalam kenyataan di sini hari ini, peguam S. N. Nair, yang mewakili Anwar, berkata anak guamnya itu mahu Anifah menarik balik kenyataan tersebut dan memohon maaf dalam tempoh 24 jam berhubung tuduhan itu.

Kata Nair, Anwar memintanya memfailkan saman fitnah terhadap Anifah sekiranya Menteri Luar itu tidak menarik balik kenyataannya dan mengemukakan permohonan maaf dalam tempoh yang ditetapkan.

Pada sidang akhbar bersama Setiausaha Negara Amerika Hillary Rodham Clinton di Washington pada Khamis, Anifah berkata beliau, secara peribadi telah dipelawa menyertai pembangkang dan ditawarkan jawatan amat tinggi oleh Anwar. - Bernama

2 ulasan:

  1. kenapa anwar takut sangat dengan pendedahn anifah? dan hari ini anifah sedikit pun tidak takut dengan ugutan saman anwar...syabas anifah...membuktikan orang sabah bukan seperti mudah diperkotak katikan anwar...

    BalasPadam
  2. kita tungu terusss ' benar n tidaknya '
    kita sukung kebanaran

    BalasPadam

Kamu buli cakap apa saja kamu suka tapi tangung sendiri aaaaa mr. aki inda bartangungjawab...

Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM